Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "chemie"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "chemie"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Země, Voda, Oheň, Vzduch

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Vyučovací předmět Přírodověda je integrovaný předmět se vzdělávacím obsahem uspořádaným do tematických okruhů – hmota, země, voda, vzduch, oheň a energie. Žáci v něm rozvíjí dovednost vytvářet a myšlenkově integrovat poznatky různých přírodovědných oborů.
Autor VÚP Praha

Zdravá výživa v číslech (Healthy diet in numbers)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Námět rozvíjející gramotnosti ve výuce anglického jazyka. Aktivita podporuje zdravé stravování. Žáci si sestavují jídelníček, cílem je respektovat principy zdravého stravování. Při sestavovaní jídelníčku žáci pracují s různými zdroji a informacemi. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Jitka Tůmová

Začlenění environmentální problematiky do vyučovacího předmětu chemie pilotních škol

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hlavním cílem článku je představit to, jakým způsobem pilotní školy poskytující základní vzdělání integrovaly Environmentální výchovu do výuky chemie. Jedná se o obsahovou analýzu školních kurikul 24 škol, která poskytuje data o tom, jaká byla četnost zařazování Environmentální výchovy jako průřezového tématu do školních kurikul, které kompetence byly environmentální problematikou rozvíjeny, jaká témata byla do výuky tradičně zařazována a konečně, jaké výkony žáků byly s danými tématy spojeny.
Autor Svatava Janoušková

Vzdělávací obor Chemie

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Možnosti zpracování v rámci ŠVP.
Autor Svatava Janoušková

Významná výročí v roce 2019 – chemie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V roce 2019 si v oblasti chemie připomínáme několik výročí významných událostí či objevů. K nejvýznamnějším z nich patří 150. výročí Mendělejovy periodické tabulky prvků, či 60. výročí udělení Nobelovy ceny za chemii Jaroslavu Heyrovskému. V první části příspěvku je uveden přehled významných výročí, v druhé části jsou podrobněji představeny dvě výše uvedená výročí.
Autor PhDr. Martina Černá

Využití povídky s otevřeným koncem ve výuce chemie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Článek popisuje možnosti práce s povídkou s chemickým námětem při výuce chemie. Žáci luští "záhadu", kterou jim povídka předkládá a zábavnou formou tak ověřují své znalosti elementárních chemických problémů.
Autor Svatava Janoušková

Využití periodické soustavy prvků v hodinách matematiky, fyziky a přírodopisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek představuje zajímavou aktivitu propojující chemii s matematikou, fyzikou či přírodopisem.
Autor RNDr. Eva Zelendová

Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce chemie

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příklad dobré praxe je ukázkou využití IKT při výuce chemie. Interaktivní výuková aplikace je využívána studenty i učiteli při přípravě vyučovacích hodin. V poslední době stále více oblíbená prezentace prostřednictvím PowerPointu, případně videoklipů, umožňuje využívat kombinaci textu a vizuálních prvků. Různé druhy obrázků a animací přispívají ke zvýšení motivace a k lepšímu pochopení prezentovaného učiva. Implementace IKT usnadňuje rozvíjení klíčových kompetencí a mezipředmětových vztahů.
Autor RNDr. Hana Kozáčková

Využití IKT v hodinách chemie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V rámci laboratorních prací z předmětu chemie, prováděných žáky, jsou využívány i prostředky informačních a komunikačních technologií. Žáci v průběhu laboratorních prací, kromě podkladů v sešitě a pracovních listech, používají i speciální programy. Tento příspěvek je zaměřen na využití programu ChemSketch v hodinách chemie, a to na příkladu konkrétní laboratorní práce. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Jiří Kutina

Využití ICT ve výuce chemie v základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá využitím informačních a komunikačních technologií ve výuce chemie. Článek je součástí širší diskuse o využití ICT technologií v primárním i sekundárním vzdělávání, což patří v současnosti mezi zásadní témata v oblasti vzdělávání nejen v České republice, ale i v zahraničí.
Autor Michaela Frýzková
Celkem: 59