Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Centra aktivit: Moje tělo
| „Moje tělo“ je projekt, během něhož bude každý žák postupně, po dobu pěti let, poznávat své tělo. Výstupem projektu je postupně vznikající kniha „Moje tělo“.
Kniha bude složena z pracovních listů, materiálů a fotodokumentace vznikajících během projektových dní s různým zaměřením v jednotlivých ročnících.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
29. 04. 2014 |
15854 |
Centra aktivit: Cestovní kancelář
| Učitel v roli ředitele cestovní kanceláře hledá své nové delegáty – zaměstnance. Budoucí delegáti - žáci si zvolí cizí zemi, o které si vyhledají základní informace (jazyk, poloha, rozloha, vlajka, počet obyvatel), turisticky zajímavé oblasti atd. Cílem projektu je vytvořit natolik poutavé vyprávění o dané zemi, aby zaujalo ředitele (učitel + žáci) a získali tak práci jako noví delegáti cestovní kanceláře.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
23. 04. 2014 |
6149 |
Centra aktivit: Kalendář – dny v týdnu, měsíce, plánování
| Žáci 2. ročníku během dvou dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu napíší písemnou práci nebo test, která slouží vyučujícímu jako zpětná vazba.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
16. 04. 2014 |
7464 |
Centra aktivit: Den proti šikaně
| Celodenní projekt s názvem DEN PROTI ŠIKANĚ.
Děti se seznamují s pojmem šikana, s možným nebezpečím jejího výskytu a návrhem různých a výběrem nejvhodnějších řešení krizových situací.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
15. 04. 2014 |
6182 |
Centra aktivit: Roční období
| Žáci 1. ročníku v jednom dni pracují v centrech aktivit a plní úkoly podle pokynů v zadání na téma „Roční období“. V hodnotícím kruhu svou práci odprezentují.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
03. 04. 2014 |
9710 |
Centra aktivit: Podzim s drakem Mrakem – geometrické tvary a logické řady
| Žáci 1. ročníku během pěti dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání, které jim přednese učitel/ka. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu rozpoznají znaky podzimu, pojmenují je, zároveň také rozeznají a pojmenují geometrické tvary. Kontrola prací dětí slouží vyučujícímu jako zpětná vazba těchto projektových dnů.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
02. 04. 2014 |
7569 |
Centra aktivit: Jídlo – Co snědl Otesánek?
| Žáci 1. ročníku v měsíci březnu během pěti dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání, které jim přednese učitel/ka; některé skupinky si již předčítají zadání samostatně. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují.
Po skončení cyklu rozeznají vhodné stravovací návyky vzhledem k režimu dne a zdravou stravu pro děti, pojmenují názvy některých druhů jídel v anglickém jazyce. Kontrola prací dětí slouží vyučujícímu jako zpětná vazba těchto projektových dnů.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
27. 03. 2014 |
9120 |
Realizace průřezových témat RVP ZV formou projektových dnů a center aktivit
| Článek předkládá informaci o Sbornících metodických námětů pro 1. a 2. stupeň ZŠ, které vznikly v rámci projektu CZ.1.07/1.1.09/03.0028. Autory námětů jsou učitelé ze základních škol se sídlem v Liberci - Lesní 575/12, Sokolovská 328, Křížanská 80, ul. 5. května 64/49 a základní školy s rozšířenou výukou jazyků, Husova 142/44.
Navazovat budou články s praktickými ukázkami ze Sborníků.  | Tomáš Řebíček |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
05. 03. 2014 |
3186 |
Práce v centrech aktivit
| Článek informuje o využití center aktivit v hodinách anglického jazyka. Vychází z pedagogických zkušeností ve školách různých typů v ČR i v zahraničí. Snaží se kategorizovat jednotlivá centra a ukázat, jak mohou být využita v hodinách anglického jazyka. V příspěvku je zdůrazněn přínos výuky v centrech aktivit k rozvoji autonomního učení žáků. Centra také umožňují diferenciaci a individualizaci výuky ve větších skupinách žáků.  | Naděžda Vojtková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
 |
|
|
|
23. 02. 2010 |
13444 |