Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozhovor s vizionářem
| S vlivem technologií se proměňuje prostředí, v němž se vzdělávání odehrává. Mění se vlastnosti žáků, výukové cíle, a v důsledku toho též úloha školy. Poměr faktických znalostí, které nadcházející generace získá ve škole, k tomu, co se dozví mimo ni, se rychle mění v její neprospěch. Technologie do škol proniknou, ať chceme, nebo ne. Je proto třeba jejich přítomnost využít přínosným způsobem. Otázky vztahující se k tomuto tématu jsme položili uznávanému odborníkovi na technologie ve vzdělávání Bořivoji Brdičkovi.  | Ondřej Neumajer |
|
|
| |
1 komentář |
02. 03. 2010 |
13080 |
Jak moderní technologie ovlivňují vzdělávání
| Přestože se moderní technologie podílejí na inovativní proměně fungování mnoha oborů lidské činnosti, školství zatím do značné míry odolává. Vše ovšem nasvědčuje tomu, že současná situace je dlouhodobě neudržitelná. Ať se nám to líbí, nebo ne, proces vzdělávání se stále více odehrává v prostředí, které je na technologiích vysloveně závislé. Výukové postupy jsou technologiemi stále více ovlivňovány. Stále více dovedností potřebných pro život se děti učí mimo školu. Lidé jsou se stávajícími výsledky činnosti vzdělávacího systému stále méně spokojeni. Jen málokdo skutečně rozumí tomu, jakou roli technologie ve vzdělávacím procesu hrají. Tento příspěvek se snaží alespoň nepatrně poodhalit způsob, jakým bychom se na postavení vzdělávacích technologií měli dívat. Je jen jakýmsi počátečním zamyšlením, jehož cílem je pokusit se vyvolat zájem a snahu začít se s danou problematikou seznamovat mnohem detailněji. Nečekejte, až vás okolnosti začnou nutit se o vzdělávací technologie zajímat. Začněte sami od sebe a hned teď. Půjdete-li do toho, je zcela jisté, že se o tom všichni brzy dozvíme prostřednictvím sítě a třeba též portálu RVP.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
18. 11. 2011 |
17348 |
Vizualizace dat jako výukový prostředek budoucnosti
| Tento článek představuje myšlenku využití vizualizace dat ve výuce a zároveň poskytuje přehled nejznámějších, nejpoužívanějších či nejzajímavějších příkladů takových nástrojů. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Andrea Patáková |
|
|
| |
1 komentář |
08. 02. 2010 |
5513 |
Je současná umělá inteligence schopna hodnotit tvořený text?
| Informace o současném vývoji aplikací schopných automaticky hodnotit delší souvislý text vytvořený žáky. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
7 komentářů |
21. 05. 2012 |
6324 |
Učitelský spomocník se stěhuje a bilancuje
| Článek shrnující dosavadní vývoj Učitelského spomocníka, loučící se se starou verzí redakčního prostředí na Pedagogické fakultě UK a vyjadřující přaní budoucího zdárného vývoje pod hlavičkou RVP.cz v dalších letech. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
03. 01. 2011 |
4571 |
Technologie jako příčina vývojové nespojitosti
| Článek shrnuje názory některých odborníků, jež se domnívají, že vliv technologií na vývoj lidstva a školství spolu s ním je tak převratný, že lze v blízké budoucnosti očekávat změny přirovnatelné k vývojové nespojitosti. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
1 komentář |
23. 02. 2009 |
6199 |
Vzdělávání budoucnosti – kurz chápání budoucího světa
| Článek o zajímavém kurzu Davida Cormiera z kanadského Charlottetownu, který učil singapurské učitele metody odhadování budoucího vývoje školství. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
20. 05. 2010 |
8254 |
Horizon Report 2009
| Přehled hlavních zjištění pravidelné výroční zprávy sdružení New Media Consortium a Educause zabývající se trendy budoucího vývoje vzdělávacích technologií. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
26. 01. 2009 |
4583 |
Horizon Report 2010
| Přehled hlavních zjištění pravidelné výroční zprávy sdružení New Media Consortium a Educause zabývající se trendy budoucího vývoje vzdělávacích technologií. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
25. 01. 2010 |
5670 |
Třída roku 2025
| Koncem října 2001 uveřejnil internetový zpravodajský server Microsoftu MSNBC.COM zajímavý příspěvek složený z vizí několika slavných Američanů pracujících v oblasti školství a technologií o tom, jak podle jejich názoru bude vypadat třída v roce 2025. Připravili jsme pro vás stručný výtah těch nejzajímavějších názorů. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
21. 11. 2001 |
1486 |