Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "brainstorming"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "brainstorming"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Skřítek Podzimníček

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
V této lekci jsem využila našeho krásného podzimního období, které je plné barev, deště, větru a podzimních tvorečků. Hlavním hrdinou je skřítek Podzimníček, který nás lekcí provází jak dramatickými, tak výtvarnými či tv činnostmi/aktivitami. Bylo by na škodu nevyužít přírodních materiálů, které se nám nabízí právě v tomto období. Lekce je vhodná pro všechny věkové kategorie předškolního a mladšího školního věku. Kromě aktivit s metodikou dramatické výchovy se dají realizovat všechny aktivity s mladšími dětmi.
Autor Veronika Lorgerová

Zimní radovánky zvířátek z lesa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Tento článek je lekcí na jeden či dva dny v mateřské škole. Lze však lehce uzpůsobit i pro mladší školní věk. Snažila jsem se postavit tuto lekci jako dramatickou výchovu. Použila jsem zde dramatické činnosti, ale také výtvarné a tělovýchovné. Vymyslela jsem naučnou a interaktivní pohádku, do které děti vstupovaly pomocí mých otázek. Každou z uvedených činností lze přizpůsobit jednotlivé skupině dětí. Lze využít pouze některé činnosti, protože na sebe nenavazují.
Autor Veronika Lorgerová

Aktivity pro tablety vyžadující napsání krátké odpovědi žákem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek s praktickými ukázkami aktivit a výsledky žáků při práci na tabletech už od prvního ročníku. V článku najdete tipy, jak všemožně zapojit aktivitu Zapojte se! ze SMART Notebooku do různých částí hodiny. S touto aktivitou můžete pracovat s dětmi ve skupinách, ale i individuálně s žákovskými zařízeními, jako jsou tablety, telefony, ale aktivita se dá využít i v počítačových učebnách.
Autor Martina Štikarovská

Jak podpořit kreativní myšlení žáků?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Intenzivně se v poslední době mluví o tom, že by škola měla ve žácích probouzet kreativitu nebo kreativní myšlení. To se projevuje ve všech oblastech lidské činnosti – od vědy až po umění. Ač dříve těmto pojmům nebyla věnována taková pozornost, přesto bylo toto myšlení pěstováno. V článku se pokusíme ukázat některé konkrétní možnosti, jak kreativní myšlení podpořit.
Autor Bc. Monika Černá

Konstrukce lekcí k tématu Mezigenerační vztahy a stárnutí v 7 otázkách a odpovědích

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Na začátku každé výuky si učitel musí odpovědět na sedm otázek – proč, koho, co, kdy, jak, za jakých podmínek a s jakými očekávanými efekty chce vyučovat. Postupně si na tyto otázky budeme odpovídat i my.
Autor M. Veverová, R. Dlouhá

Hvězdy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Opakování a prohloubení znalostí ze zeměpisu i fyziky. Výuková hodina probíhá metodou kritického myšlení. V úvodní evokační fázi učitel iniciuje formou brainstormingu žáky k zamyšlení a porozumění pojmů, které se týkají vesmíru, jeho vzniku, vesmírných těles, životního cyklu hvězd.
Autor Milan Libertín

Majetek podniku a jeho členění

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příklad dobré praxe je ukázkou využití několika aktivizačních metod, které se při vyučování neustále prolínají - metody brainstormingu, metody problémového vyučování a metody skupinového řešení problému.Jejich využití je popsáno v hodině ekonomiky, při níž si mají žáci 1. ročníku osvojit nové vědomosti o majetku podniku. K novým poznatkům mají dospět řešením problémové situace, samostatně, s využitím produktivního myšlení a aktivity.Metoda problémového vyučování zpestřuje a oživuje jinak monotónní výklad.
Autor Ing. Jitka Jánošíková

Práce s myšlenkovou mapou

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku čtenáře seznamuje s pojmem myšlenková mapa, a to v rovině teoretické. Rovněž se dozvídáme, jak s pojmy operovat v praxi. Brainstorming má dvě fáze. V první učitelka zaznamenává vše, co ji napadne k určitému tématu. Ve druhé fázi se nápady analyzují s cílem nalézt co nejlepší řešení.
Autor Martina Kupcová

Výchova demokratického občana - klima školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Průřezové téma Výchova demokratického občana klade důraz na propojení kognitivní složky s aplikačními schopnostmi žáků. K dosažení tohoto cíle napomáhá koncept otevřené školy s demokratickým klimatem.
Autor Věra Jirásková

Zlaté střevíčky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Praktický námět přináší ukázku tvořivé práce s písní Zlaté střevíčky a lze jej jako modelový příklad aplikovat na obdobné situace v hudební výchově. Pro lepší uchopení je členěn do určitých fází, v nichž probíhá kreativní proces hudební výchovy.
Autor Alexandros Charalambidis
Celkem: 17