Pojem CLIL
| První kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií vymezuje základní pojmy CLILu, bilingvní výuku a další formy jazykového vzdělávání. Přináší informace o důvodech vzniku těchto forem vzdělávání. Poukazuje na specifika, výhody a možná úskalí CLILu v českém prostředí a naznačuje směr, kterým se CLIL na počátku 21. století ubírá.  | Tereza Šmídová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
30. 04. 2013 |
10107 |
CLIL ve Španělsku
| Španělské prostředí, v němž existuje přirozená vícejazyčnost daná různými variantami španělštiny, se zdá být pro CLIL výuku více než výhodné. Různé podoby CLILu ve Španělsku jsou dobrým praktickým příkladem realizace této metody. V současném Španělsku je pozornost věnována především implementaci této metody do výuky. Diskutuje se o potřebných kvalifikačních předpokladech učitele, které je možné rozvíjet v různých seminářích dalšího vzdělávání, o poměru vyučovaného obsahu v CLIL jazyce a v mateřském jazyce a o tvorbě výukových materiálů.  | Kamila Sladkovská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
12. 07. 2010 |
5924 |