Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "bezpečnost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "bezpečnost"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Osobní bezpečí na Internetu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Internet je fenoménem, kterému se děti nevyhnou. Může velmi dobře sloužit jejich rozvoji, ale může představovat i ohrožení, kterému lze předcházet.
Autor Miroslav Fuček

Jak na internet: Bezpečnost počítače na Internetu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Internet je již nedílnou součástí našeho života. Jen málokterá firma nebo osoba s ním nepřišla do styku. Internet využíváme v průběhu celého dne pro pracovní, vzdělávací nebo pro soukromé účely a zábavu. Hlavně však podporuje komunikaci mezi lidmi. Pokud se ale touto džunglí pohybujeme, je opravdu zapotřebí myslet i na to, že ne všichni uživatelé se zde chovají podle pravidel. Ve chvíli, kdy se připojíte do této sítě, jste rázem otevřeni k jakékoliv komunikaci s více než miliardou lidí a strojů, které se zde pohybují. Věřte, že ne všichni uživatelé mají dobré úmysly. Je celkem pravděpodobné, že jste se již setkali, nebo že se v nejbližší době setkáte, s nějakým typem nebezpečí.
Autor Akademie CZ.NIC

Jak na internet: Jednotné přihlašování

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Technologie jednotného přihlašování (anglicky single sign-on, nebo také SSO) fungují na principu univerzálního klíče. Uživatel má své přihlašovací údaje uložené na jednom centrálním místě a používá je k přihlášení u různých internetových služeb. Tyto internetové služby pak nemají k jeho přihlašovacím údajům vůbec přístup. Celý mechanismus bývá často rozšířen o možnost jednotné správy osobních údajů. Aby nebylo nutné při registraci k nové internetové službě znovu zadávat své osobní údaje jako jméno, e-mail, doručovací adresu nebo fakturační adresu, nabízí tyto technologie možnost rovnou z jednoho centrálního místa tyto údaje službě předat. Toto je samozřejmě možné pouze po jednoznačné identifikaci uživatele a s jeho souhlasem. Popsaný mechanismus předávání údajů je možné využívat opakovaně a využít jej k aktualizaci údajů. Stačí, když si opravíte údaj na centrálním místě a jednotlivé služby, ke kterým se přihlašujete si mohou tento údaj automaticky aktualizovat.
Autor Akademie CZ.NIC

Jak na internet: Veřejné počítače

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pokud používáte počítač, který nemáte pod kontrolou vy, ani nikdo komu důvěřujete, je potřeba vždy dbát zvýšené opatrnosti. Zejména při používání počítačů v hotelech, v knihovně či v internetové kavárně.
Autor Akademie CZ.NIC

Rozvíjení digitální gramotnosti ve Výchově ke zdraví

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hlavním záměrem tohoto materiálu je charakterizovat význam digitálních technologií při rozvíjení kompetencí/gramotností žáků ve výchově ke zdraví, specifikovat očekávané výsledky učení výchovy ke zdraví, jejichž naplňování předpokládá využívání digitálních technologií, a konkretizovat možnosti (příležitosti), které nabízí výchova ke zdraví pro rozvíjení digitální gramotnosti žáků. Materiál dále poskytuje učitelům vybrané náměty pro efektivní a smysluplné využívání digitálních technologií při výuce problematiky zdraví a bezpečí. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PaedDr. Jan Tupý

Digitální kompetence pro wellbeing

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Studie vypracovaná v rámci pracovní skupiny Wellbeing projektu Partnerství 2030, který podporuje realizaci Strategie 2030+.
Autor Bořivoj Brdička

Problémy digitální revoluce ve školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pro mnoho lidí mimo školství znamená současná výuka pouze přechod do online podoby. Vedení škol ovšem musí řešit mnoho dalších problémů, které s tímto přechodem souvisí a se kterými musí do budoucna dále počítat.
Autor Ludmila Kovaříková

Hoax jako problém

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Na první pohled může hoax vypadat jako nevinný e-mail, či dokonce jako zábavná či důležitá zpráva. Přitom představuje nejen bezpečnostní, ale také ekonomický problém, který nelze podceňovat. Jeho nebezpečí může být také ve snaze manipulovat jednání uživatelů.
Autor Jana Vaňková

Bezpečnost jako téma gymnaziální výuky ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Počítačová bezpečnost je poměrně širokým pojmem, který je třeba v rámci gymnaziální výuky vhodným způsobem uchopit. Následující článek by měl sloužit jako jednoduché schematické naznačení toho, co vše je možné v této oblasti zmínit.
Autor Bc. Monika Černá

Úvod do sociálních sítí: největší rizika

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sociální sítě s sebou přinášejí řadu pozitivních jevů, ale také možných nebezpečí, která není radno podceňovat. V následujícím článku se tak zaměříme na některá z nich, jako jsou falešné profily, kyberšikana, hoax, problémy, bezpečnost a mnohé další.
Autor Bc. Monika Černá
Celkem: 19