Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zneužitelnost dat v mracích
| Zamyšlení nad stavem ochrany soukromých online dat vytvářených uživateli cloudových služeb související s aférou Edwarda Snowdena vyvolané oznámením o úpravě politiky firmy Dropbox reflektující změnu ve vnímání této problematiky veřejností. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
5 komentářů |
27. 02. 2014 |
4884 |
Zákon vyžaduje výuku internetové bezpečnosti
| Zpráva o novém zákoně amerického státu Virginia, který nutí státní školy, aby učily studenty o bezpečnosti na internetu. Smyslem zákona je posílit schopnost děti rozumět nebezpečí, které se skrývá v kybernetickém světě.
Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Kamil Hajšman |
|
|
| |
|
16. 05. 2006 |
1334 |
Základní charakteristiky operačního systému Linux
| Většina lidí si pod pojmem operační systém vybaví Windows. Nabídka je ale mnohem pestřejší a bohatší. V následujícím článku se stručně podíváme na základní charakteristiky operačního systému Linux, který je většinou veřejnosti považován za nástroj pro IT odborníky či počítačové hackery. Opak ale může být pravdou.  | Michal Černý |
|
|
| |
|
04. 04. 2012 |
5319 |
WiFi v gymnaziálním kurzu informatiky
| Počítačové sítě jsou dle RVP jednou z kapitol, kterým by se měla věnovat patřičná pozornost. WiFi sítě jsou dnes jedním z dominantních technologických řešení, se kterými se každý žák bude běžně setkávat. Co by měl IEEE 802.11 vědět?  | Mgr. Bc. Michal Černý |
|
|
| |
|
09. 05. 2013 |
2394 |
Výukové Weby 2. generace zdůrazňují bezpečnost
| Služby sociálních sítí vznikající v rámci nové generace internetu (např. MySpace nebo Facebook) se díky kritice začínají mnohem více zabývat bezpečností. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
07. 11. 2006 |
1244 |
Víš, co jíš
| Přemýšlíte nad tím, co jíte? Kde a od koho nakupujete potraviny? Zajímá vás bezpečné nakládání s potravinami? A zdánlivě nesouvisející otázka - hrajete a zpíváte si rádi?
Pokud odpovídáte ano, nebo pokud vás předchozí otázky motivují k zamyšlení, můžete využít program Víš, co jíš, který realizuje Ministerstvo zemědělství ČR. V letošním roce dostane tento projekt nový, a pro děti atraktivnější, kabát.  | Ivana Hrubá Eliášová |
|
|
| |
|
02. 02. 2015 |
5189 |
Úvod do sociálních sítí: největší rizika
| Sociální sítě s sebou přinášejí řadu pozitivních jevů, ale také možných nebezpečí, která není radno podceňovat. V následujícím článku se tak zaměříme na některá z nich, jako jsou falešné profily, kyberšikana, hoax, problémy, bezpečnost a mnohé další.  | Bc. Monika Černá |
|
|
| |
|
14. 03. 2012 |
8756 |
Úvod do sociální sítí: soukromí
| Jedním z nejvíce diskutovaných témat v oblasti sociálních sítí je ochrana soukromí. V článku se podíváme na hlavní témata z této oblasti, jako je možnost smazání účtu, nakládání s daty, rozpoznávání obličejů a řadu dalších.  | Bc. Monika Černá |
|
|
| |
|
05. 03. 2012 |
7488 |
Současný stav vývoje systémů adaptivního řízení výuky
| Druhý díl seriálu popisujícího současný stav využití aplikací založených na velkých datech ve školství v USA a nejen tam. Zabývá se především existujícími aplikacemi a problémy s jejich nasazením spojenými. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
14 komentářů |
07. 04. 2014 |
8793 |
Školy v Indianě varují žáky před publikováním na internetu
| Zpráva o problémech, které řeší americká Indiana v souvislosti s mimoškolním využitím sociálních sítí žáky. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
19. 10. 2006 |
1205 |