Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Současný stav vývoje systémů adaptivního řízení výuky
| Druhý díl seriálu popisujícího současný stav využití aplikací založených na velkých datech ve školství v USA a nejen tam. Zabývá se především existujícími aplikacemi a problémy s jejich nasazením spojenými. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
14 komentářů |
07. 04. 2014 |
8761 |
Zneužitelnost dat v mracích
| Zamyšlení nad stavem ochrany soukromých online dat vytvářených uživateli cloudových služeb související s aférou Edwarda Snowdena vyvolané oznámením o úpravě politiky firmy Dropbox reflektující změnu ve vnímání této problematiky veřejností. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
5 komentářů |
27. 02. 2014 |
4859 |
Etický kodex pro práci žáků a učitelů s informacemi
| Pravidla etického chování na internetu inspirovaná kodexem americké Society of Professional Journalists.
Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
3 komentáře |
01. 10. 2007 |
5567 |
Disconnect aneb jak se odpojit
| Článek analyzuje, jak weby využívají pluginů a reklamních prvků ke sledování uživatele, jeho zvyků a oblastí zájmu. Informuje o možnostech jak se tomuto sledování bránit. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Karel Moldřík |
|
|
| |
3 komentáře |
26. 09. 2013 |
4879 |
Digitální stopy a digitální identita
| Digitální stopy představují jedno z velkých rizik v době nástupu internetu. Jsou důsledkem běžných aktivit na webu a představují materiál, který může sloužit k získávání informací o uživatelích i krádeži identit. V článku se tedy zaměříme na problematiku jejich vzniku, rizicích a možnostech ochrany. Podíváme se také na to, jak je možné chápat digitální identitu.  | Michal Černý |
|
|
| |
1 komentář |
26. 08. 2011 |
14210 |
eGovernment: nejen datové schránky či elektronický podpis
| Rozvoj informačních technologií s sebou přináší řadu změn v komunikaci občanů se státem a státními institucemi. V následujícím článku si krátce představíme některé technologie, které mohou sloužit ke komunikaci s těmito institucemi i rozvoji občanské společnosti prostřednictvím ICT.  | Jana Vaňková |
|
|
| |
1 komentář |
14. 11. 2011 |
3652 |
Safer Internet Ambasadoři
| Článek popisuje zkušenosti studenta UK PedF jako účastníka projektu šířícího osvětu o internetové bezpečnosti mezi dětmi. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bc. Jan Čadek |
|
|
| |
1 komentář |
11. 10. 2012 |
2884 |
Jak na internet: Bezpečnost počítače na Internetu
| Internet je již nedílnou součástí našeho života. Jen málokterá firma nebo osoba s ním nepřišla do styku. Internet využíváme v průběhu celého dne pro pracovní, vzdělávací nebo pro soukromé účely a zábavu. Hlavně však podporuje komunikaci mezi lidmi. Pokud se ale touto džunglí pohybujeme, je opravdu zapotřebí myslet i na to, že ne všichni uživatelé se zde chovají podle pravidel. Ve chvíli, kdy se připojíte do této sítě, jste rázem otevřeni k jakékoliv komunikaci s více než miliardou lidí a strojů, které se zde pohybují. Věřte, že ne všichni uživatelé mají dobré úmysly. Je celkem pravděpodobné, že jste se již setkali, nebo že se v nejbližší době setkáte, s nějakým typem nebezpečí.  | Akademie CZ.NIC |
|
|
| |
1 komentář |
20. 10. 2014 |
4744 |
Co dělat, když...
| Článek nabízí stručný „krizový scénář“ v situacích týkajících se rizikového chování žáků ve škole (šikana, záškoláctví, agresivita, podezření na týrání a zneužívání aj.).
 | Silvie Šilhanová |
|
|
| |
|
25. 03. 2010 |
18223 |
Osobní bezpečí na Internetu
| Internet je fenoménem, kterému se děti nevyhnou. Může velmi dobře sloužit jejich rozvoji, ale může představovat i ohrožení, kterému lze předcházet.  | Miroslav Fuček |
|
|
| |
|
24. 08. 2009 |
9722 |