Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "bezpečnost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "bezpečnost"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co je to vlastně ten Linux?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Když se řekne „Linux“, nenajdou se v jedné místnosti dva lidé, kteří se shodnou na stejném obsahu tohoto výrazu. Používá se jako zkratka, jako univerzální slovo nebo ideální řešení. Problém takto zamlžených slov spočívá v tom, že lidé se těžko shodují na tom, co vlastně znamenají. To vede k nejasnostem, komunikačním šumům a frustraci z nenaplněných očekávání. Pojďme tedy objasnit, co je Linux.
Autor Vlastimil Ott

Co dělat, když...

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí stručný „krizový scénář“ v situacích týkajících se rizikového chování žáků ve škole (šikana, záškoláctví, agresivita, podezření na týrání a zneužívání aj.).
Autor Silvie Šilhanová

Rozvíjení digitální gramotnosti ve Výchově ke zdraví

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hlavním záměrem tohoto materiálu je charakterizovat význam digitálních technologií při rozvíjení kompetencí/gramotností žáků ve výchově ke zdraví, specifikovat očekávané výsledky učení výchovy ke zdraví, jejichž naplňování předpokládá využívání digitálních technologií, a konkretizovat možnosti (příležitosti), které nabízí výchova ke zdraví pro rozvíjení digitální gramotnosti žáků. Materiál dále poskytuje učitelům vybrané náměty pro efektivní a smysluplné využívání digitálních technologií při výuce problematiky zdraví a bezpečí. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PaedDr. Jan Tupý

Digitální stopy a digitální identita

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Digitální stopy představují jedno z velkých rizik v době nástupu internetu. Jsou důsledkem běžných aktivit na webu a představují materiál, který může sloužit k získávání informací o uživatelích i krádeži identit. V článku se tedy zaměříme na problematiku jejich vzniku, rizicích a možnostech ochrany. Podíváme se také na to, jak je možné chápat digitální identitu.
Autor Michal Černý

Základní charakteristiky operačního systému Linux

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Většina lidí si pod pojmem operační systém vybaví Windows. Nabídka je ale mnohem pestřejší a bohatší. V následujícím článku se stručně podíváme na základní charakteristiky operačního systému Linux, který je většinou veřejnosti považován za nástroj pro IT odborníky či počítačové hackery. Opak ale může být pravdou.
Autor Michal Černý

P2P síť Tor a Onion routing

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jistě není na škodu, pokud se žáci dozvědí (čas od času) něco nad rámec běžně chápaného kurzu informatiky. Pěkným závěrem tématu počítačových sítí a internetu může být P2P síť Tor a s ní spojený mechanismus Onion routing. Jde o relativně jednoduchý mechanismus, kterým je možné dosáhnout anonymního prohlížení internetu.
Autor Michal Černý

WiFi v gymnaziálním kurzu informatiky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Počítačové sítě jsou dle RVP jednou z kapitol, kterým by se měla věnovat patřičná pozornost. WiFi sítě jsou dnes jedním z dominantních technologických řešení, se kterými se každý žák bude běžně setkávat. Co by měl IEEE 802.11 vědět?
Autor Mgr. Bc. Michal Černý

Problémy digitální revoluce ve školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pro mnoho lidí mimo školství znamená současná výuka pouze přechod do online podoby. Vedení škol ovšem musí řešit mnoho dalších problémů, které s tímto přechodem souvisí a se kterými musí do budoucna dále počítat.
Autor Ludmila Kovaříková

eGovernment: nejen datové schránky či elektronický podpis

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozvoj informačních technologií s sebou přináší řadu změn v komunikaci občanů se státem a státními institucemi. V následujícím článku si krátce představíme některé technologie, které mohou sloužit ke komunikaci s těmito institucemi i rozvoji občanské společnosti prostřednictvím ICT.
Autor Jana Vaňková

Hoax jako problém

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Na první pohled může hoax vypadat jako nevinný e-mail, či dokonce jako zábavná či důležitá zpráva. Přitom představuje nejen bezpečnostní, ale také ekonomický problém, který nelze podceňovat. Jeho nebezpečí může být také ve snaze manipulovat jednání uživatelů.
Autor Jana Vaňková
Celkem: 19