S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit. Cílem tohoto příspěvku je integrovat průřezové téma Mediální výchova do výuky anglického jazyka.
Druhý díl obsahuje aktivity, jak reklamu odhalit a jak se jí v digitálním prostředí bránit.
S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit. Cílem tohoto příspěvku je integrovat průřezové téma Mediální výchova do výuky anglického jazyka.
První díl se věnuje tématům: co je to inzerát a jak ho rozpoznat ve světě kolem nás.
Pokud používáte počítač, který nemáte pod kontrolou vy, ani nikdo komu důvěřujete, je potřeba vždy dbát zvýšené opatrnosti. Zejména při používání počítačů v hotelech, v knihovně či v internetové kavárně.
Žáci se za pomoci pracovního listu a doplňujících praktických aktivit postupně seznamují s problematikou tvorby normální a digitální stopy. Pracují a diskutují nejprve samostatně a pak ve smíšených dvojicích (děvče a chlapec). Učitel žáky v aktivitě doprovází a podporuje, při závěrečné diskuzi zaznamenává zajímavé postřehy a provede jejich zhodnocení.