Internetová peněženka
| PayPal je elektronický platební systém, který v zásadě funguje podobně jako běžný bankovní účet. V čem se ale liší od běžných bankovních účtů? Liší se především svou bezpečností a zároveň jednoduchostí, která umožňuje platit, ale také prodávat zboží a služby po celém světě. V podpoře finanční gramotnosti je proto důležité seznámit žáky s touto nejrozšířenější digitální peněženkou na světě a docílit tak větší informovanosti a překonání strachu a ostychu k této službě.  | Petr Caloň |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
10. 11. 2015 |
7224 |
Účetnictví firmy
| Materiál je určen pro žáky středních škol s výukou předmětu Fiktivní firma, zejména nástavbového studia, obor Podnikání. Žáci mají procvičit účtování ve fiktivní firmě, která je právnickou osobou a je povinna vést účetnictví. Počáteční znalosti žáků jsou velmi malé, žáci využívají teprve ročních znalostí z předmětu Účetnictví, a proto účtují pomocí jednoduchého programu vytvořeného v Excelu. Stejným způsobem pracují s Pokladnou, Inventární knihou, provádějí fakturaci, odvádějí DPH, počítají mzdy a provádějí z nich odvody. V předmětu Fiktivní firma je výuka orientována na praktické úkoly, žáci jsou tak vedeni k získání znalostí a dovedností, které využijí v zaměstnání nebo v budoucí podnikatelské činnosti.
Činnost směřuje k získání odbornosti; vědomosti, dovednosti a návyky využijí žáci při maturitní zkoušce a po absolvování studia se lépe uplatní na trhu práce.  | Drahoslava Dítětová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
01. 12. 2011 |
8561 |
Finanční vzdělávání se bude hodit!
| Osmý a poslední díl seriálu praktických článků k podpoře finančního vzdělávání na základních školách. Procvičuje orientaci v bankovních službách, obsahuje též pracovní list, který může posloužit k písemnému opakování všech témat seriálu.  | Česká bankovní asociace |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
01. 03. 2011 |
8893 |