Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "báseň"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "báseň"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Strach/Dar

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Romská báseň od autora Emila Ciny. Součást cyklu Rozummění zaměřeného na romskou literaturu.
Autor Emil Cina

Naše osada

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Další z metodických textů k čítance romských příběhů - tentokrát k tématu rodinných svátků.
Autor Irena Eliášová

Jak namalovat ptactvo lesní

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál je zaměřen na rozvoj čtenářské gramotnosti, kreativity a fantazie. Žáci pracují s různými literárními texty se stejným námětem, ústně a pomocí výtvarného vyjádření zaznamenávají dojmy ze své četby. Lekce vychází z literárních ukázek tematického celku o přírodě, obsaženého v učebnici nakladatelství Fraus, Čítanka pro 6. ročník a básně Jacquese Préverta. Byly realizovány v bloku tří vyučovacích hodin.
Autor Svatopluk Mareš

Rozdělovací znaménka – práce s básní

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příprava na hodinu literární výchovy – práce s básní od Jana Brzechwy s názvem Rozdělovací znaménka (včetně motivace, interpretační fáze a pracovního listu).
Autor Veronika Prouzová

Rým

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci se naučí na dětských říkánkách rozpoznávat základní druhy rýmu a sami se pokusí vytvořit veršovaný text.
Autor Helena Vašatová

Počítáme v cizích jazycích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci hádají, jakým jazykem jsou psány předčítané básně. Zaměřují se na číslovky od 1 do 5 a definují rozdíly mezi cizími slovy. Ve druhé fázi dle TPR žáci rozlišují jazyky příslušnými vlajkami států a vytleskávají počet slabik čísel, dále vyplňují tabulku s čísly. Pomocí prstových loutek se naučí báseň zpaměti.
Autor Helena Aram

Poezie napříč předměty na druhém stupni

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek napomůže čtenáři pochopit, jak za pomoci využití poezie v různých vyučovacích předmětech na 2. stupni ZŠ lze u žáků upevňovat a propojovat jejich vědomosti.
Autor Ondřej Hausenblas

Dovedeme v dějepise číst s porozuměním?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek poskytuje zajímavé možnosti, jak obohatit výuku dějepisu, a to činnostmi spojenými se čtením, které aktivně zapojí do výuky i samotné žáky.
Autor František Prokop

Jak překládat báseň Ch. Morgensterna „Die Trichter“ do češtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Slavná báseň ještě slavnějšího německého básníka Ch. Morgensterna lákala a stále láká k novým a novým překladům. Porovnání českých variant této básně může prozradit i českým žákům nemálo nejen z básnické kuchyně, ale i z možností mateřštiny. A třeba bude i inspirovat k vlastním pokusům.
Autor Bohuslav Hoffmann

Interpretace básnického textu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Interpretovaným textem je báseň Emanuela Frynty Jelikož a Tudíž z knížky Písničky bez muziky, oblíbené u dětí i dospělých. Frynta je nejen klasikem literatury pro děti, ale i autorem, který umí při tvorbě svých básní vtipně a humorně pracovat s mateřštinou. Jeho texty jsou proto ideálním východiskem propojení výuky českého jazyka a literatury na základní škole.
Autor Bohuslav Hoffmann
Celkem: 10