Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "autonomní učení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "autonomní učení"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Konektivistické co-curiculum jako model autonomního učení

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje základní aspekty modelu vzdělávání, které vychází ze snahy o participativní a autonomní učení – co-curiculum. Klade jej do souvislostí s konektivistickým pojetím vzdělávání.
Autor Michal Černý

Práce s digitálním portfoliem jako součást efektivního procesu učení

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Digitální portfolio představuje jeden z důležitých stavebních prvků, které mohou posílit reflektivní učení žáků a snížit distanci mezi školou a reálným prostředím, což může sehrát důležitou roli jak při tvorbě celkové koncepce učebního prostředí, tak také u motivace jednotlivých žáků.
Autor Michal Černý

Žáci tvoří obsah příští hodiny sami – Padlet

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Padlet se často používá jenom pasivně, jako zdroj informací, učitel tam umístí nějaké svoje materiály a odkazy na videa a podobně a řekne žákům, „podívejte se na Padlet, tam to všechno máte“. Ne všichni žáci se ale opravdu na tyto materiály pak podívají, natož aby s nimi nějak pracovali. Takže učitel se tak trochu pro tuto část své třídy namáhal zbytečně. Mnohem efektivnější je, když se role obrátí.
Autor Ivana Chmelařová

Jak individualizovat výuku pomocí EJP na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe pracuje s rozvojem sebehodnocení u mladších školních žáků a má za cíl ukázat učitelům možný způsob individualizace práce při stanovení vlastních jazykových cílů žákem. Ukazuje, jak je možné do výuky na 1. stupni zapojit e-portfolio s pomocí interaktivní tabule v případě, že ne každý žák ovládá dobře počítač a ne každý žák je v e-portfoliu registrován (a zvládne plně ovládat prostředí svého portfolia).
Autor Mgr. Monika Venclová

Plánování a struktura CLIL hodin

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jedenáctá kapitola příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ v seriálu Implementace CLIL do české školy se věnuje plánování CLILu. Struktura hodiny CLIL vychází z charakteru integrované výuky a jejích principů. Je nezbytné navazovat na předchozí znalosti žáků, dát jim příležitost objevit samostatně nové poznatky a dát je do souvislostí se stávajícími znalostmi nebo dovednostmi, žáky ke studiu motivovat, učit je učit se, pravidelně přimět žáky reflektovat – samostatně i ve skupině – jak probíranou látku, tak samotný proces učení. Tato kapitola se zaměřuje na didaktické postupy, které CLIL při plánování a realizaci samotné výuky přebírá zejména z výuky cizích jazyků.
Autor Mgr. Lenka Procházková
Celkem: 5