Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plánování a struktura CLIL hodin
| Jedenáctá kapitola příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ v seriálu Implementace CLIL do české školy se věnuje plánování CLILu. Struktura hodiny CLIL vychází z charakteru integrované výuky a jejích principů. Je nezbytné navazovat na předchozí znalosti žáků, dát jim příležitost objevit samostatně nové poznatky a dát je do souvislostí se stávajícími znalostmi nebo dovednostmi, žáky ke studiu motivovat, učit je učit se, pravidelně přimět žáky reflektovat – samostatně i ve skupině – jak probíranou látku, tak samotný proces učení. Tato kapitola se zaměřuje na didaktické postupy, které CLIL při plánování a realizaci samotné výuky přebírá zejména z výuky cizích jazyků.  | Mgr. Lenka Procházková |
|
|
| |
|
19. 12. 2013 |
6590 |
Jak individualizovat výuku pomocí EJP na 1. stupni ZŠ
| Příklad dobré praxe pracuje s rozvojem sebehodnocení u mladších školních žáků a má za cíl ukázat učitelům možný způsob individualizace práce při stanovení vlastních jazykových cílů žákem. Ukazuje, jak je možné do výuky na 1. stupni zapojit e-portfolio s pomocí interaktivní tabule v případě, že ne každý žák ovládá dobře počítač a ne každý žák je v e-portfoliu registrován (a zvládne plně ovládat prostředí svého portfolia).  | Mgr. Monika Venclová |
|
|
| |
|
26. 04. 2012 |
6122 |
Konektivistické co-curiculum jako model autonomního učení
| Článek představuje základní aspekty modelu vzdělávání, které vychází ze snahy o participativní a autonomní učení – co-curiculum. Klade jej do souvislostí s konektivistickým pojetím vzdělávání.  | Michal Černý |
|
|
| |
|
30. 03. 2016 |
4928 |
Práce s digitálním portfoliem jako součást efektivního procesu učení
| Digitální portfolio představuje jeden z důležitých stavebních prvků, které mohou posílit reflektivní učení žáků a snížit distanci mezi školou a reálným prostředím, což může sehrát důležitou roli jak při tvorbě celkové koncepce učebního prostředí, tak také u motivace jednotlivých žáků.  | Michal Černý |
|
|
| |
|
15. 03. 2016 |
3384 |