Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "autismus"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "autismus"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (4. část a závěr)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.
Autor Mgr. Hana Havlínová Ph.D.

Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (3. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.
Autor Mgr. Hana Havlínová Ph.D.

Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (2. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.
Autor Mgr. Hana Havlínová Ph.D.

Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (úvod a 1. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzhledem k tomu, že se v současné době zvyšuje počet dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol a PAS jsou navíc z hlediska edukačního procesu nejobtížněji uchopitelné a průběh vzdělávacího procesu bývá často nepředvídatelný a nejistý, je věnován tento seriál tomuto tématu.
Autor Mgr. Hana Havlínová Ph.D.

Poruchy autistického spektra: Konec předškolního období, školní zralost

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pohled na poruchy autistického spektra od autorky Kateřiny Thorové přináší komplexní pohled na tuto problematiku. Článek se věnuje předškolnímu období a přípravě na vstup do základní školy.
Autor Kateřina Thorová

Život za sklem

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Kniha Život za sklem je osobní výpovědí ženy s Aspergerovým syndromem. Autorka Wendy Lawson nabízí pohled na svůj život jako dítěte, přítelkyně, manželky i matky. Představuje běžné životní situace a vysvětluje, jak je vnímá, cítí a jak na ně reaguje. Kniha zároveň ukazuje, jak předcházet problémovým situacím v soužití s člověkem s Aspergerovým syndromem. Kniha je určena speciálním pedagogům, psychologům, rodičům a přátelům lidí s poruchami autistického spektra. Díky ukázce si mohou učitelé i rodiče uvědomit, jak vnímá svět kolem sebe člověk s touto poruchou.
Autor Wendy Lawson

300 her pro děti s autismem: Rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kniha nakladatelství Portál, s. r. o.nabízí nápady, jak využít každodenní činnosti k rozvíjení komunikačních schopností dítěte s autismem. Inspiraci v ní mohou najít i speciální pedagogové, kteří pracují s dětmi s mentálním postižením.
Autor Simone Griffin, Dianne Sandler

V USA bojují rodiče autistických dětí o speciální programy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Státní školy v USA zajišťují pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami speciální bezplatné programy. Jejich (podle škol adekvátní) zajišťování na jedné straně a maximální požadavky rodičů na straně druhé však vytvářejí mezi školou a rodiči napjaté vztahy.
Autor Julie Ravingerová

Nápady na herní aktivity pro děti s autismem

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Práce s autistickými dětmi vyžaduje značnou dávku zkušeností. Pro tyto děti jsou typické výrazné poruchy sociální interakce, odlišné emoční prožívání, neschopnost empatie a představivosti, potřeba stereotypů a rituálů, jiný způsob reagování a chování. Někdy bývá těmto dětem mylně připisována i neschopnost si hrát. Jaké jsou ve skutečnosti jejich možnosti? A jak je můžeme dále rozvíjet?
Autor Dagmar Kapustová
Celkem: 9