Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "atmosféra"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "atmosféra"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Fyzika a environmentální výchova 3 – atmosféra a klima

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek volně navazuje na mé předchozí články věnované vztahu mezi předmětem fyzika a průřezovým tématem environmentální výchova. Tentokrát se zabývá závažnými environmentálními problémy spojenými s atmosférou (konkrétně s problematikou globálních změn klimatu).
Autor Zdeněk Hromádka

Atmosféra – návrhy do výuky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu geografie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Atmosféra, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál překlenuje problematické chápání abstraktní a silně komplexní cirkulace v atmosféře. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Václav Duffek

Sociální klima školy I., teoretický úvod k problematice

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek vysvětluje blíže některé důležité pojmy související s vnitřním klimatem školy. Zabývá se tím, jak vzniká a působí školní klima. Popisuje vznikající struktury vztahů uvnitř školy, jež se vytvářejí na jednom společném základě. Text článku je úvodním teoretickým podkladem k navazujícímu článku s názvem Sociální klima školy II., vliv školního klimatu na pedagogickou praxi. Teoretický úvod vysvětluje základní terminologii, zabývá se podrobným popisem pojmů souvisejících se školním klimatem. Text článku je nezbytný pro pochopení toho, jak tato problematika ovlivňuje pedagogickou praxi a jaký vliv má školní klima na všechny zainteresované.
Autor Marie Čermáková

Vzduch stokrát jinak – zatím dvacetkrát

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí dvacet námětů, jak se dá na vzduch pohlížet. Dvacet možností pro krátké prezentace studentů, které mohou sloužit jako vstupní aktivita k tématu atmosféra. Jedná se spíše o nápady, jak k tématu přistoupit.
Autor Petr Hopfinger

Poznáváme hurikány pomocí GIS aplikace ArcExplorer

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Seznámení s hurikány prostřednictvím volně dostupné GIS aplikace ArcExplorer, analýza geografických dat, prohlubování znalostí o geografických informačních systémech (GIS).
Autor Jiří Vorel

Montessori: Projekt Vzduch

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Vzduch realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Projektové aktivity jsou rozděleny do několika témat, v rámci kterých si žáci osvojují nové vědomosti a dovednosti. Příspěvek je doplněn mnoha zajímavými přílohami.
Autor Kamila Randáková

Dotazník školního klimatu pro učitele základních škol

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazník pro učitele základních škol zaměřený na hodnocení klimatu školy - v této podobě jej spolu s administrací a vyhodnocením nabízí PPP pro Prahu 7 a 8.
Autor Antonín Mezera

Dotazník školního klimatu pro žáky gymnázií

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazník pro učitele SŠ zaměřený na hodnocení klimatu školy - v této podobě jej spolu s administrací a vyhodnocením nabízí PPP pro Prahu 7 a 8.
Autor Antonín Mezera

Dotazník školního klimatu pro učitele gymnázií

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazník pro učitele gymnázií zaměřený na hodnocení klimatu školy - v této podobě jej spolu s administrací a vyhodnocením nabízí PPP pro Prahu 7 a 8.
Autor Antonín Mezera

Paní učitelko, on mi…

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Řešení každodenních drobných konfliktů lze využít k rozvoji klíčových kompetencí.
Autor Jana Nováčková
Celkem: 12