Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "asistent pedagoga"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "asistent pedagoga"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Informace MŠMT k zabezpečení vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami s podporou asistence
č.j. 14 453/2005-24

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Popis funkce asistenta pedagoga pro žáky se zdravotním postižením a asistenta pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním, včetně platového zařazení.
Autor MŠMT

Výchova a vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem (AS)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Učitelé se mohou ve své praxi stále častěji setkávat se žáky s Aspergerovým syndromem. Příspěvek přináší konkrétní informace, které jsou vodítkem a pomocníkem při školní práci s těmito žáky. V přílohách autorka popisuje vlastní zkušenosti s prácí se žákem s AS a předkládá ukázku žákovské práce, která pomůže čtenáři přiblížit prožívání žáků s AS.
Autor Eva Pospíšilová

Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek informuje o nové publikaci IPPP, která je užitečnou pomůckou pro ředitele škol a učitele, kteří zvažují možnost využívat služeb asistenta pedagoga a hledají odpověď na základní otázky s tím spojené.
Autor Petra Jindrová

Asistenti pedagoga pro žáky-cizince

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Potřebují školy asistenty pedagogů pro vzdělávání žáků-cizinců? Odpověď můžete nalézt v tomto příspěvku, který informuje o 1. vlně Rychlého šetření 2010, jehož jedna část se týkala i vzdělávání žáků-cizinců.
Autor Alena Hesová

Asistent pedagoga: praktické zkušenosti se zajištěním pozice ve škole

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Základní školy se v současné době čím dál častěji dostávají do situací, kdy musí pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami zajistit do třídy asistenta pedagoga. Ne vždy však získají asistenta na potřebný počet hodin nebo dostatečné množství financí. Zároveň je asistent pro řadu pedagogů novinkou a oni nevědí, jak nastavit spolupráci či jak si poradit, když asistent onemocní.
Autor Alžběta Pavlíčková

Vzdělávání žáků se zrakovým postižením – 3. část

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Třetí část seriálu Vzdělávání žáků se zrakovým postižením se zabývá podpůrnými opatřeními při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na zřízení pozice asistenta pedagoga. Přínosný je příspěvek asistentky pedagoga pracující s žákyní s těžkou zrakovou vadou na běžné škole.
Autor Andrea Musilová

Relaxační aktivity, aktivity pro posílení vztahu asistent – dítě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Často se stává, že dítě je v průběhu vyučování ze zadaných úkolů již unavené a potřebuje si odpočinout, aby se mohlo dále soustředit. Asistent by měl zvolit vždy aktivitu, která je vhodná vzhledem k okolnostem (zda jsou s dítětem ve třídě a probíhá vyučování, nebo zda pracují samostatně na chodbě či v kabinetu, zda se jedná o přestávku či hodinu tělocviku atd.). Níže uvádím několik příkladů relaxačních aktivit a odpočinkovou aktivitu se speciálními puzzle. Jsou založeny na počítání jednoduchých příkladů.
Autor Dobiášová, M., Hájková, M., Nešporová, M.

Hry pro začlenění dítěte do třídního kolektivu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nezřídka se stává, že třídní kolektiv dítě s ADHD kvůli jeho projevům (často agresivním, neadekvátním) vyloučí a děti si s ním nechtějí hrát, sedět v lavici, být ve skupině při kolektivních činnostech atd. To má na psychiku dítěte často devastující účinky. Je proto žádoucí, aby asistent prostřednictvím společných aktivit a her pomohl dítěti se začleněním či znovu začleněním do kolektivu. Tak jako vždy je třeba mít aktivní přístup, trpělivost a chválit za maličkosti. Níže uvádím příklady her, které jsou pro tento záměr vhodné.
Autor Dobiášová, M., Hájková, M., Nešporová, M.

Působení asistenta pedagoga na základní škole u žáka s ADHD

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento text pojednává o působení asistenta pedagoga na základní škole u žáka s poruchou pozornosti a hyperaktivitou, známější spíše pod pojmem ADHD. Text je poskytnutím zkušeností a poznatků nejmenovaného asistenta pedagoga. Zkušenosti pochází z dlouholeté praxe, s konkrétním žákem dotyčný pracuje již druhým rokem. Článek je zaměřen na období 6. třídy a snaží se popsat základní body či postupy, kterými se dotyčný asistent řídil. Třeba zde načerpáte inspiraci i pro svou práci.
Autor Lenka Perglová

Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 1. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.
Autor Martina Hájková
Celkem: 29