Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "asistent pedagoga"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "asistent pedagoga"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Specifika práce s asistovanými žáky – Hodnocení – 4. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Každý člověk, každé dítě, každý žák je jiný. Pokud chce škola stát pevně na lidských vztazích, je třeba s vývojem společnosti přehodnotit přístupy k jednotlivým žákům, jejich zákonným zástupcům. Velkou měrou k nastavení vztahů v kolektivu a pomoci v práci se žáky, kteří mají specifické potřeby, přispívají asistenti pedagoga. Když jsme začínali s podporou AP ve třídách, učitelé se jí bránili (nebyli jsme zvyklí na jiného dospělého, natož nějakého „pomocníka“ do hodin). Nyní přítomnost a pomoc asistenta pedagoga v hodinách, v době přestávek i na akcích tříd a školy je pro nás velkým přínosem.
Autor Mgr. Lada Flachsová

Specifika práce s asistovanými žáky – Intervence a IVP – 3. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Každý člověk, každé dítě, každý žák je jiný. Pokud chce škola stát pevně na lidských vztazích, je třeba s vývojem společnosti přehodnotit přístupy k jednotlivým žákům, jejich zákonným zástupcům. Velkou měrou k nastavení vztahů v kolektivu a pomoci v práci se žáky, kteří mají specifické potřeby, přispívají asistenti pedagoga. Když jsme začínali s podporou AP ve třídách, učitelé se jí bránili (nebyli jsme zvyklí na jiného dospělého, natož nějakého „pomocníka“ do hodin). Nyní přítomnost a pomoc asistenta pedagoga v hodinách, v době přestávek i na akcích tříd a školy je pro nás velkým přínosem.
Autor Mgr. Lada Flachsová

Specifika práce s asistovanými žáky – Asistent pedagoga – 2. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Každý člověk, každé dítě, každý žák je jiný. Pokud chce škola stát pevně na lidských vztazích, je třeba s vývojem společnosti přehodnotit přístupy k jednotlivým žákům, jejich zákonným zástupcům. Velkou měrou k nastavení vztahů v kolektivu a pomoci v práci se žáky, kteří mají specifické potřeby, přispívají asistenti pedagoga. Když jsme začínali s podporou AP ve třídách, učitelé se jí bránili (nebyli jsme zvyklí na jiného dospělého, natož nějakého „pomocníka“ do hodin). Nyní je pro nás přítomnost a pomoc asistenta pedagoga v hodinách, v době přestávek i na akcích tříd a školy velkým přínosem.
Autor Mgr. Lada Flachsová

Specifika práce s asistovanými žáky – Přístupy rodin – 1. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Každý člověk, každé dítě, každý žák je jiný. Pokud chce škola stát pevně na lidských vztazích, je třeba s vývojem společnosti přehodnotit přístupy k jednotlivým žákům, jejich zákonným zástupcům. Velkou měrou k nastavení vztahů v kolektivu a pomoci v práci se žáky, kteří mají specifické potřeby, přispívají asistenti pedagoga. Když jsme začínali s podporou AP ve třídách, učitelé se jí bránili (nebyli jsme zvyklí na jiného dospělého, natož nějakého „pomocníka“ do hodin). Nyní je pro nás přítomnost a pomoc asistenta pedagoga v hodinách, v době přestávek i na akcích tříd a školy velkým přínosem.
Autor Mgr. Lada Flachsová

Asistenti pedagoga pod vedením koordinátora inkluze II.

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Práce s asistenty vyžaduje práci systematickou, která je podložena dílčími fázemi a postupnými kroky v procesu neustálého zlepšování. Koordinátor inkluze pracuje s AP v několika fázích, řeší jejich další vzdělávání a pomáhá stanovovat plán osobního rozvoje. Celý proces práce s AP stále vyvíjíme. Počátečním krokem koordinátora inkluze ve fázi vedení je práce na rozvoji osobnosti AP.
Autor Mgr. Lada Flachsová

Asistenti pedagoga pod vedením koordinátora inkluze I.

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Poslední dobou zažívá každá škola velký nárůst asistentů pedagoga. Škola od školy a ředitel od ředitele mají různý pohled na práci asistentů pedagoga. Aby mohla fungovat spolupráce mezi vyučujícími a kvalitní vedení asistovaných žáků, je třeba mít nastavená jasná pravidla. Vzhledem k množství asistentů na naší škole jsme přistoupili k zavedení funkce koordinátora inkluze, který asistenty pedagoga v jejich práci profesionálně vede.
Autor Mgr. Lada Flachsová

Rady a inspirace pro začínajícího učitele, který má asistenta pedagoga ve třídě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V této části textu se pokusím popsat samotný proces zavádění asistenta pedagoga do třídy s radami a komentáři pro usnadnění jeho zapojení a od počátku funkční spolupráce. Cílem je pomoci začínajícímu učiteli ve chvíli, kdy do třídy nastupuje asistent pedagoga. Jak asistentovi pedagoga co nejvíce usnadnit nástup a jak nastavit kvalitní spolupráci s ním i s rodiči?
Autor Tereza Vrbická

Začínající učitel a asistent pedagoga

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jako třídní učitelka pracuji prvním rokem a během doby, kdy jsem na škole, se u mě ve třídě na praxi vystřídaly dvě asistentky pedagoga. V následujícím textu popisuji, jak probíhala spolupráce v prvním pololetí:
Autor Tereza Vrbická

Začínající asistent pedagoga

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V textu popisuji své zkušenosti s prací asistenta pedagoga na základní škole. Tuto pracovní pozici jsem zastávala v době svého studia na pedagogické fakultě. Dnes, kdy jsem sama pedagogem, předkládám zamyšlení nad řešením některých problémů, které mne při práci asistenta pedagoga provázely.
Autor Tereza Vrbická

Působení asistenta pedagoga na základní škole u žáka s ADHD

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento text pojednává o působení asistenta pedagoga na základní škole u žáka s poruchou pozornosti a hyperaktivitou, známější spíše pod pojmem ADHD. Text je poskytnutím zkušeností a poznatků nejmenovaného asistenta pedagoga. Zkušenosti pochází z dlouholeté praxe, s konkrétním žákem dotyčný pracuje již druhým rokem. Článek je zaměřen na období 6. třídy a snaží se popsat základní body či postupy, kterými se dotyčný asistent řídil. Třeba zde načerpáte inspiraci i pro svou práci.
Autor Lenka Perglová
Celkem: 29