Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "artikulace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "artikulace"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Nácvik výslovnosti ruských hlásek [л] a [л‘] u českých žáků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je věnovaný jednomu ze skupiny složitých fonetických jevů ve výuce ruštiny jako cizího jazyka u českých žáků a studentů. Teoreticky popisuje správnou výslovnost obou variant zvuku L, poukazuje na interferenci (tedy negativní vliv mateřského jazyka). Na několika příkladech různých cvičení je ukázán postup nácviku správné výslovnosti tohoto fonetického jevu.
Autor Jakub Konečný

Jazyková rozcvička

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
I jazyk potřebuje rozcvičku! Zkuste si: Podkopeme my ten Popocatepetl tunelem, nebo nepodkopeme my ten Popocatepetl tunelem? Neznepokojujte se meteorologickými proroctvími.
Autor Alena Hesová

Cvičení pro správné mluvení

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Text se zabývá cvičením pro správné dýchání a cviky mluvidel. Pedagog si může vybrat právě ta, která potřebuje ve své praxi. Každé cvičení má svůj název a návod. Je určeno mateřským, praktickým a speciálním školám, běžným základním školám a také maminkám k procvičování správného dýchání, artikulace a plynulého vyjadřování dítěte.
Autor Iva Burešová

Z mamutího deníku - hlasová rozcvička

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
"Režisér" natáčí nový film o pravěku - "herci" plní podmínky a nároky na techniku řeči.
Autor Pavlína Drtilová

Program na podporu správné výslovnosti hlásek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Podle RVP PV je jedním z hlavních záměrů předškolního vzdělávání rozvoj intelektu, řeči a jazyka dítěte, resp. rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, porozumění, poslechu) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování). Článek se věnuje rozvoji správné výslovnosti hlásek.
Autor Alžběta Palatinová
Celkem: 5