Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "aplikační úlohy"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "aplikační úlohy"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Uvolněné úlohy PISA 2015 pro rozvoj nejen přírodovědné gramotnosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Úlohy PISA pro hodnocení přírodovědné gramotnosti žáků 9. ročníků ZŠ vyžadují porozumění textům a matematické myšlení. Úlohy jsou zaměřené na řešení reálných problémů a situací, při nichž kromě vlastní přírodovědné gramotnosti žáci rozvíjejí i gramotnost čtenářskou a matematickou. Článek poskytuje učitelům možný zdroj inspirace do výuky propojující rozvoj důležitých gramotností dětí na obsahu přírodopisu/biologie.
Autor Jakub Holec

Prvňáci a matematika XIV. Sčítání, odčítání bez přechodu přes základ deset

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Sčítání, odčítání do 20 bez přechodu přes základ deset, který je čtrnáctým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup při nácviku příkladů sčítání, odčítání bez přechodu přes základ 10 tj. např. 14 + 3 = 17, 3 + 14 = 17, 17 – 3 = 14, 17 – 14 = 3. Čtvrtým příkladem ze čtveřice souvisejících příkladů sčítání a odčítání znázorněných týmž schématem je příklad 17 – 14 = 3, což je odčítání dvouciferných čísel. Tyto příklady žáci samostatně nepočítají, ale jen občas se s nimi setkávají v situacích, kdy sestavují příklady sčítání a odčítání k danému schématu.
Autor Marie Janků

Jak řešit aplikační úlohy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je určen především učitelům 1. stupně na základních školách. Poukazuje se v něm na význam řešení aplikačních úloh při vyučování matematice. Jsou v něm popsány různé možné přístupy k řešení aplikačních úloh.
Autor Marie Janků

Integrované tematické vyučovanie a nadaný žiak

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek informuje o specifikách práce s nadanými žáky mladšího školního věku ve třídě s Integrovaným tematickým vyučováním na Slovensku.
Autor Simoneta Babiaková

Nestandardní aplikační úlohy a problémy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Smyslem zařazení tohoto tématického okruhu je ukázat žákům na řešení aplikačních úloh, pokud možno zábavnou formou, potřebnost matematiky pro řešení praktických problémů, její využitelnost v nejrůznějších oborech a životních situacích, rozvíjet u žáků logické myšlení, a tím nejen zvýšit zájem o matematiku u žáků s matematickým nadáním, ale také podchytit tento zájem u žáků prospěchově slabších. Tomu napomáhají i takové úlohy a problémy, jejichž řešení vyžaduje a rozvíjí logické uvažování a je více či méně nezávislé na znalostech školské matematiky.
Autor Jiří Brant
Celkem: 5