Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "animace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "animace"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

TED-Ed Innovative Educator program

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek na základě zahraničních zpráv shrnuje informace o programu TED-Ed Innovative Educator, který nabízí podporu výukovému využití známých přednášek TED zaznamenaných v podobě videí.
Autor Filip Soucha

Animace – krásná práce

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek pro pedagogy ZUŠ představuje, jak lze během měsíce seznámit žáky VO s animací pomocí jednoduchých cvičení a podpořit jejich fantazii a tvorbu při vlastní výrobě krátkého animovaného filmu.
Autor Růžena Pekařová

Hvězdy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Opakování a prohloubení znalostí ze zeměpisu i fyziky. Výuková hodina probíhá metodou kritického myšlení. V úvodní evokační fázi učitel iniciuje formou brainstormingu žáky k zamyšlení a porozumění pojmů, které se týkají vesmíru, jeho vzniku, vesmírných těles, životního cyklu hvězd.
Autor Milan Libertín

Využití programu Scratch

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pohled na možnosti využití programu Scratch v hodinách výuky práce s počítačem i mimo ně s ukázkami.
Autor Tomáš Krisl

„Živá struktura“ v integraci předmětů výtvarná výchova a informatika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Modelová lekce propojuje vzdělávací obsah výtvarné výchovy a ICT. Výsledky vlastní tvůrčí činnosti žáků (struktura – koláž) inspirované malbami Zdeňka Sýkory jsou dále rozvíjeny prostřednictvím animace. Dovednosti z oblasti ICT (práce se skenerem – skenování a ukládání skenovaného obrazu do počítače, jeho jednoduchá úprava v grafickém editoru – ořez, vylepšení expozice; instalace programu; rychlá orientace v jednoduchém animačním programu, osvojení si nástrojů programu, import a export obrázků do programu) jsou využívány pro rozvoj kreativity žáků a vytvoření dynamické kvality obrazu. Modelová lekce je ukázkou propojení tradičních obrazně vizuálních prostředků s prostředky nových médií.
Autor Mgr. Radka Růžičková, Ph.D.

KITSES Studio jako zdroj učebních materiálů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o zajímavém webu amerického výtvarníka specializovaného na interaktivní média a animaci Johna Kitsese, který vytváří též velmi kvalitní výukové aplikace.
Autor Tomáš Bartáček

Animovaný film a minimalistické sklony

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Program Animovaný film a minimalistické sklony probíhá v expozicích Národní galerie v Praze. Jeho cílem je seznámit žáky s animací, jako typem vizuálně obrazného vyjádření uplatňovaným v současném umění, a také jako jednou z možností vlastního tvůrčího vyjádření. Autorem uměleckého programu je Matěj Smetana.
Autor Lucie Štůlová Vobořilová

Pivot Stick Figure Animator

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisující volně dostupný program na tvorbu animovaných GIFů.
Autor Roman Coufal
Celkem: 8