Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "angličtina"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "angličtina"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

ABC Animals

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Tuto lekci jsem napsala pro děti v MŠ, ale dá se přizpůsobit také dětem v mladším školním věku. Zaměřila jsem se na abecedu, kterou děti naučím pomocí zvířátek. Při učení či opakování abecedy si jistě osvojí i nová anglická slovíčka – zvířat. Lekce by měla být co nejvíce hravá, a je na vyučujícím, zda povede celou hodinu v angličtině, či pouze začátky cvičení.
Autor Veronika Lorgerová

Angličtina: Komunikace s rodiči v kontextu výuky jazyka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje roli rodičů při výuce anglického jazyka žáků.
Autor Sylvie Doláková

Angličtina: Proč je důležité učit správně, tedy mnohdy jinak?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek navazuje na předchozí příspěvek Angličtina: Proč je důležité začít včas? Tentokrát se zaměříme na odpovědi otázky, proč výuka angličtiny nepřináší žádoucí výsledky.
Autor Sylvie Doláková

Angličtina: Proč je důležité začít včas?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o nutnosti změnit koncept výuky angličtiny na 1. stupni a přináší výzvu, aby ředitelé apelovali na možnost profesní přípravy učitelů angličtiny tak, aby mohla být výuka zahájena nejpozději v první třídě.
Autor Sylvie Doláková

Tvoříme Wikipedii – díl 2.: WTD aneb vytváříme článek překladem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

V druhém dílu tohoto seriálu se detailně podíváme na tvorbu encyklopedického hesla na Wikipedii pomocí překladu.
Autor Jaroslav Mašek

Daily Routines

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nabízená aktivita ukazuje, jak lze v hodinách cizího jazyka jednoduchým způsobem rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost. Zároveň ji lze využít v hodinách anglického jazyka k upevnění slovní zásoby a nácviku mluvení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Jitka Tůmová

Jak se i na vejšce můžete naučit anglicky?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Vlastní zkušenost s výukou jazyka, která se může stát užitečnou inspirací pro každého.
Autor Ráchel Kopůncová

Psaní A2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Mgr. Michaela Trnová

Úsporná transkripce anglické výslovnosti

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Málokterý student si dokáže propojit vyslovené anglické slovo s jeho grafickým zápisem. Učí se odděleně výslovnost od zápisu. Předkládaný alternativní přepis anglické výslovnosti vychází z podobné logiky jako diakritika v češtině. Za využití pomocných značek dokáže vyznačit, jak správně přečíst anglické slovo. Další výhodou této transkripce je, že je možno ji používat v souvislém textu, kde by na plnou výslovnost do závorek nebylo místo. Tím, že se sloučí výslovnost se zápisem, zlepšuje se zapamatovatelnost anglických slov – žák je pak nevnímá jako chaotický shluk písmenek.
Autor Jeroným Klimeš

Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání: Cizí jazyk – Minimetodiky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V návaznosti na Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání byly vytvořeny Minimetodiky, které podávají stručnou informaci jak využívat a zařadit do výuky Metodické komentáře pro Anglický jazyk a Další cizí jazyky (Německý a Francouzský).
Autor Jitka Tůmová
Celkem: 48