Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "angličtina"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "angličtina"


Cizí jazyk v MŠ - víc než jen zábava a hry

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jeden z mnoha možných přístupů, jak koncipovat výuku, resp. seznamování s cizím jazykem pro děti předškolního věku tak, aby je aktivity příliš nezatěžovaly, aby v nich našly zalíbení a byly pro ně přínosem.
Autor Alžběta Palatinová

Angličtina v mateřské škole aneb Jak začít (1. část)

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text slouží k nápomoci pedagogům předškolních zařízení, kteří by rádi zavedli pravidelnou a efektivní výuku anglického jazyka v rámci své mateřské školy.
Autor Lenka Otřísalová

Angličtina v mateřské škole aneb Jak začít (2. část)

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seznámení s výukovým materiálem English for primary teachers.
Autor Lenka Otřísalová

Jak učit angličtinu ve 3. ročníku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Několik ukázek z metodické publikace vydané na pomoc učitelům anglického jazyka pod názvem Jak učit angličtinu ve 3. ročníku.
Autor Alena Podepřelová

Langevo: Budování slovní zásoby pomocí webové hry

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Učení slovíček na webu zdarma dostupnou hrou, tak by se dal nazvat český projekt Langevo.com. V současné době nabízí rošíření slovní zásoby v osmi světových jazycích. Program mohou používat nejen Češi k učení cizích jazyků, ale také cizinci pro studium například českého jazyka. Ve hře je možné učit se již připravené sady slovíček nebo si přidávat vlastní slovní zásobu. Zkoušení probíhá formou několika druhů testů. Péčí o slovíčka hráč velebí svou farmu a za sklizenou úrodu kupuje nové balíčky slovíček. Systém hry uživatele motivuje k pravidelnému opakování učiva. Nejenže tedy slovní zásobu rozšiřuje, ale naučenou látku také upevňuje.
Autor Ladislav Sedlák

Psaní A2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Mgr. Michaela Trnová

Angličtina: Proč je důležité začít včas?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o nutnosti změnit koncept výuky angličtiny na 1. stupni a přináší výzvu, aby ředitelé apelovali na možnost profesní přípravy učitelů angličtiny tak, aby mohla být výuka zahájena nejpozději v první třídě.
Autor Sylvie Doláková

Angličtina: Proč je důležité učit správně, tedy mnohdy jinak?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek navazuje na předchozí příspěvek Angličtina: Proč je důležité začít včas? Tentokrát se zaměříme na odpovědi otázky, proč výuka angličtiny nepřináší žádoucí výsledky.
Autor Sylvie Doláková

Angličtina: Komunikace s rodiči v kontextu výuky jazyka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje roli rodičů při výuce anglického jazyka žáků.
Autor Sylvie Doláková

Jak hodnotit angličtinu na 1. stupni?

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáků v ZŠ logopedické má některá svá specifika. Žáci si učivo osvojují pomalejším tempem a je třeba je k učení neustále povzbuzovat. Proto má průběžné hodnocení žáků především motivační charakter a má je povzbudit k další souvislé práci. Při výuce AJ se učitel zaměřuje na základní dorozumívací proces s důrazem na praktické použití.
Autor Dagmar Kapustová
Celkem: 18