Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "angličtina"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "angličtina"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Začínáme s angličtinou

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seznámení s výukou AJ, specifika počátků výuky pro děti s vadami řeči
Autor Dagmar Kapustová

Výuka angličtiny s kocourem Vavřincem

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seznámení s publikací "Pohádková angličtina s kocourem Vavřincem", pomocí níž se mohou předškolní děti hravou formou seznamovat s cizím jazykem.
Autor Lucie Poslušná

Vánoce, Christmas nebo Natal?

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
V adventním čase mnozí z nás ještě sáhnou po peru a napíší pár řádků vánočního blahopřání svým blízkým vzdáleným. Cizojazyčné vánoční formule se nám často vybaví bez větších potíží. Víte však, co výrazy označující tento svátek vlastně znamenají?
Autor kolektiv Lingea s.r.o.

Úsporná transkripce anglické výslovnosti

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Málokterý student si dokáže propojit vyslovené anglické slovo s jeho grafickým zápisem. Učí se odděleně výslovnost od zápisu. Předkládaný alternativní přepis anglické výslovnosti vychází z podobné logiky jako diakritika v češtině. Za využití pomocných značek dokáže vyznačit, jak správně přečíst anglické slovo. Další výhodou této transkripce je, že je možno ji používat v souvislém textu, kde by na plnou výslovnost do závorek nebylo místo. Tím, že se sloučí výslovnost se zápisem, zlepšuje se zapamatovatelnost anglických slov – žák je pak nevnímá jako chaotický shluk písmenek.
Autor PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš, Ph.D.

Učíme se hrou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí učitelům zajímavé hry při výuce anglického a německého jazyka na 1. stupni ZŠ.
Autor Martina Hurtová

Tvoříme Wikipedii – díl 2.: WTD aneb vytváříme článek překladem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

V druhém dílu tohoto seriálu se detailně podíváme na tvorbu encyklopedického hesla na Wikipedii pomocí překladu.
Autor Jaroslav Mašek

Španělské výrazy v angličtině

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
O všech evropských jazycích platí, že převzaly řadu výrazů ze španělštiny, a to ať již slov hispánského (v češtině máme např. eldorádo či kamarila), arabského (rošáda, alkovna ap.) či indiánského původu (pampa, kakao ap.). I seznam anglických slov přejatých ze španělštiny bude velmi dlouhý. V poslední době je to však zejména americká angličtina, která čelí přílivu nových slov, a to díky raketově rostoucímu počtu obyvatel Spojených států hispánského původu.
Autor kolektiv Lingea s.r.o.

Seznamujeme se

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s přidělenými identitami, příp. si je vymýšlejí. Hrají aktivitu „class mingle“ a seznamují se s ostatními pomocí WH-questions.
Autor Gabriela Baladová

Seznamování s anglickým jazykem

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Začleňování výuky cizího jazyka do běžného denního programu pomáhá lepšímu osvojování znalostí a dovedností a zároveň děti tato nenásilná forma výuky motivuje k větší aktivitě.
Autor Hana Vomáčková

Psaní A2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Mgr. Michaela Trnová
Celkem: 48