Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "angličtina"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "angličtina"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

ABC Animals

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Tuto lekci jsem napsala pro děti v MŠ, ale dá se přizpůsobit také dětem v mladším školním věku. Zaměřila jsem se na abecedu, kterou děti naučím pomocí zvířátek. Při učení či opakování abecedy si jistě osvojí i nová anglická slovíčka – zvířat. Lekce by měla být co nejvíce hravá, a je na vyučujícím, zda povede celou hodinu v angličtině, či pouze začátky cvičení.
Autor Veronika Lorgerová

Angličtina: Proč je důležité začít včas?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o nutnosti změnit koncept výuky angličtiny na 1. stupni a přináší výzvu, aby ředitelé apelovali na možnost profesní přípravy učitelů angličtiny tak, aby mohla být výuka zahájena nejpozději v první třídě.
Autor Sylvie Doláková

Angličtina: Proč je důležité učit správně, tedy mnohdy jinak?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek navazuje na předchozí příspěvek Angličtina: Proč je důležité začít včas? Tentokrát se zaměříme na odpovědi otázky, proč výuka angličtiny nepřináší žádoucí výsledky.
Autor Sylvie Doláková

Angličtina: Komunikace s rodiči v kontextu výuky jazyka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje roli rodičů při výuce anglického jazyka žáků.
Autor Sylvie Doláková

Moje osobní zkušenosti se státními maturitami

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je součástí tematického vstupu na Metodickém portálu www.rvp.cz Nebojte se maturovat jinak! Jedná se o shrnutí zkušeností se zaváděním nové státní maturity na střední odborné škole a jeho dopady na přípravu žáků, ale i na další aspekty fungování školy. Zkušenosti sepsala a jako vzájemnou metodickou podporu poskytla paní Simona Čiháková, vedoucí týmu cizích jazyků SPŠ stavební Plzeň.
Autor Simona Čiháková

Jak se i na vejšce můžete naučit anglicky?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Vlastní zkušenost s výukou jazyka, která se může stát užitečnou inspirací pro každého.
Autor Ráchel Kopůncová

CLIL - Druhá světová válka. Bitva o Británii

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita „Secret message“ představuje jednoduché zařazení CLIL do výuky dějepisu. Pro vyučujícího neznamená žádnou složitou a zvlášť náročnou přípravu. Potřebujeme krátký text v angličtině. Může nám posloužit krátká věta či souvětí k danému tématu nebo například citát historické osobnosti. Tento text rozčleníme na 6 – 8 dílčích úryvků či lépe řečeno útržků. Úkolem žáků je sestavit takovou „tajnou zprávu“ do smysluplného textu. Sestavení zprávy představuje výchozí bod aktivity CLIL. Po seznámení se s novou slovní zásobou mohou navazovat otázky a úkoly související s tématem, či společná diskuze.
Autor Radek Hanuš

Úsporná transkripce anglické výslovnosti

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Málokterý student si dokáže propojit vyslovené anglické slovo s jeho grafickým zápisem. Učí se odděleně výslovnost od zápisu. Předkládaný alternativní přepis anglické výslovnosti vychází z podobné logiky jako diakritika v češtině. Za využití pomocných značek dokáže vyznačit, jak správně přečíst anglické slovo. Další výhodou této transkripce je, že je možno ji používat v souvislém textu, kde by na plnou výslovnost do závorek nebylo místo. Tím, že se sloučí výslovnost se zápisem, zlepšuje se zapamatovatelnost anglických slov – žák je pak nevnímá jako chaotický shluk písmenek.
Autor PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš, Ph.D.

Inspirace do výuky angličtiny

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Optimální výuka cizího jazyka by měla být mnohostranná a pestrá. Je důležité pracovat s různými materiály, protože učebnice používaná v hodinách je pouhým základem. A je užitečné mít přehled o dostupných doplňcích a materiálech. Zejména internet nabízí řadu možností. Cílem tohoto článku je představit některé webové stránky, projekty a další pomůcky, které mohou být zdrojem nápadů a aktivit vhodných pro výuku angličtiny na základní škole.
Autor Michaela Ševečková

Psaní A2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Mgr. Michaela Trnová
Celkem: 48