Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Jaké metody a organizační formy používají učitelé v současné době na našich školách?
| Výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na používání běžných i aktivizačních metod a organizačních forem učiteli v současné době na našich školách.  | Soňa Tikalská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
02. 09. 2008 |
32464 |
Uplatnění aktivizačních metod při vyučování fyziky
| Závěrečná práce je zaměřena na analýzu uplatněných metod při vyučování fyziky v primě (ekvivalent 6. ročníku na základních školách). Téma práce rozvíjí část Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání: Vzdělávací obory a oblasti – Člověk a příroda – Fyzika.  | Milan Horák |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 10. 2008 |
6885 |
CLIL – Vhodné učební metody pro výuku CLIL vycházející z potřeb žáků
| Článek popisuje volbu vhodných učebních metod pro výuku CLIL, aby byly překlenuty jazykové bariéry a žáci si osvojili učivo nejazykového předmětu spolu s jazykovými dovednostmi.  | Gabriela Klečková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
20. 09. 2011 |
12095 |
Zpětný kanál jako výukový nástroj
| Praktická zkušenost autora se zaváděním využití metodiky zpětného kanálu do výuky na ZŠ a přehled několika existujících nástrojů pro její realizaci. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Pavel Kranda |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
28. 08. 2014 |
3015 |
Typy chemických vzorců
| Jedná se o přípravu na jednu vyučovací hodinu chemie s tématem Typy chemických vzorců. Příprava je obohacena o aktivizující prvky, což by mohlo pomoci k lepší fixaci poznatků.  | Alena Jedličková |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
07. 11. 2007 |
16095 |
Aktivizace žáků v hodinách biologie – tematický celek Trávicí soustava
| Příklad dobré praxe je ukázkou využití aktivizační metody skupinové práce v hodině biologie, při níž se žáci 4. ročníku seznamují se stavbou a funkcí jednotlivých orgánů trávicí soustavy. Učivo je součástí přírodovědného vzdělávání (biologické a ekologické vzdělávání). Při této výuce je rovněž rozvíjená čtenářská gramotnost a práce s informacemi.  | PaedDr. Alena Hlavinová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
18. 06. 2012 |
7308 |
Od vydry říční k ochraně životního prostředí
| Zařazený námět ukázkové hodiny spadá do základů přírodních věd ve středních odborných školách a do průřezového tématu Člověk a životní prostředí. Ukazuje, jak lze zajímavou a přitažlivou formou zprostředkovat žákům znalosti a dovedností z oblasti ochrany životního prostředí a motivovat je k aktivní spoluúčasti.  | Mgr. Blanka Kouřilová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
31. 05. 2012 |
4844 |
Zábavné repetitorium
| Příspěvek seznamuje s používáním aktivizační metody pro opakování učiva. Jde o aktivitu, při které žáci opakují probrané učivo většího rozsahu. Tato metoda může být použita také během výuky nového učiva nebo ke zjištění vědomostí žáků z požadované oblasti jako příprava před probíráním nové látky. Principy této aktivity lze použít pro jakýkoliv obor, jakékoliv téma, v kterémkoliv ročníku nebo vyučovacím předmětu. Uvedené příklady jsou z předmětu sadovnictví, oboru zahradnictví  | Ing. Agáta Kočí |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
25. 05. 2012 |
6538 |
Pracujeme s periodickou soustavou prvků
| Tato hodina je ukázkou použití aktivizačních metod a prvků kooperativního vyučování v hodině Základů přírodních věd, při níž žáci 1. ročníku oboru Elektrikář mají navázat na znalosti z chemie ze základní školy a zopakovat si nové znalosti, které získali v předchozí výkladové hodině. Současně u nich dochází k rozvoji kompetence k učení, k rozvoji matematických aplikací, kompetence komunikativní, sociální a k řešení problémů.  | Mgr. Blanka Kouřilová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
24. 08. 2009 |
3880 |