Klíčové teorie nadání a jejich aplikace v práci s mimořádně nadanými žáky
| V úvodu příspěvku se autorka věnuje definici nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu). Dále se zabývá přístupem pedagogů k těmto žákům, jakým způsobem je možné obohatit výuku, podporovat kreativitu, propojit teorii s praxí. Autorka se též věnuje dlouhodobé tradici českého vzdělávacího systému, co se týče péče o dětské talenty v mimoškolních činnostech.  | Jitka Sejvalová |
|
|
| |
|
30. 06. 2004 |
24241 |
Možnosti rozvoje potenciálu mimořádně nadaných ve školním prostředí
| Autorka příspěvku popisuje různé možnosti přístupu k mimořádně nadaným žákům. Pedagog může volit mezi dvěma přístupy – akcelerací a enrichmentem. V každém případě je nutné výuku přizpůsobit obsahově, organizačně a metodologicky; je nutná spolupráce mezi školou, rodiči a žákem samotným. Mimořádně nadaní žáci mohou využívat různých forem vzdělávání: e-learning, pull-out programy, zájmové třídy zaměřené na určitá témata...  | Lucie Novotná |
|
|
| |
|
30. 06. 2004 |
15537 |