Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Zeměpis"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Zeměpis"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Poznej bydliště svého učitele aneb stručná geografie obce Útušice

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Mgr. Pavel Červený

Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Zeměpis (Geografie)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání pro vzdělávací obor Zeměpis (Geografie) poskytují několik zásadních podnětů pro praktickou výuku. Především je to nastavení tří kvalitativních úrovní obtížnosti ilustrativních úloh v gradaci minimální, optimální a excelentní úrovně, které se vztahují ke konkrétním očekávaným výstupům. S přispěním této „banky“ stupňovaných úloh lze ukázat možnosti výuky s ohledem na konkrétní skupiny žáků s odlišnou kvalitativní úrovní myšlení a činností. Každá úloha je doplněna o metodický komentář, usnadňující použití dané úlohy ve výuce. Uvádějí se vhodné a doporučené metody, formy a postupy učitele pro vyučovací praxi. Smyslem materiálu je poskytnout učitelům metodický materiál obsahující alternativní možnosti zjišťování dosažení výukových cílů.
Autor RNDr. Josef Herink

Čtení v hodinách zeměpisu – 2. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhá část článku zaměřeného na čtení s porozuměním v zeměpisu. K příspěvku náleží dva texty. Jeden je zaměřený na budoucí vývoj společnosti a životního prostředí. Článek popisuje jak při čtení textu s žáky postupovat. Druhý text z knížky Plíživý převrat popisuje život v Bhútánském království.
Autor Dana Řezníčková

Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě – úvod

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvodní článek rozsáhlé studie o postavení oboru geografie v národních kurikulech vybraných států evropské unie a severní Ameriky. Cílem všech textů je srovnání národních kurikul s kurikulem českým, a doporučení pro jeho další možné směřování.
Autor Josef Herink

Jak uchopit téma „polární oblasti“ ve výuce zeměpisu?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí úvahu, jak začlenit do vyučovacího předmětu Zeměpis téma polární oblasti. Autorka popisuje vlastní zkušenosti. Kromě teorie poskytuje příspěvek také praktické otázky pro žáky, které nás nasměrují k tomu, jak výuku o tomto tématu zaměřit. Článek je doplněn také námětem na projekt k tématu.
Autor Dana Řezníčková

Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP
Autor Pavel Červený

Zeměpisná olympiáda 2008

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informace o zeměpisné olympiádě.
Autor Jiří Suda

Čtení v hodinách zeměpisu – 1. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek vysvětluje podstatu různých metod aktivního a funkčního čtení. Popisuje zavedení čtenářského deníku (portfolia) ve vyučovacím předmětu Zeměpis, který by obsahoval jednotlivé "zdroje čtení". Popisuje techniky Podvojný zápis a Poslední slovo patří mně.
Autor Dana Řezníčková

Google Earth (nejen) ve výuce zeměpisu a dějepisu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Google Earth není jen lepším glóbusem, který umožní propojit ICT a zeměpis, ale nabízí toho mnohem více – od možnosti procházek antickým Římem až po sledování aktuálních klimatických jevů. Může tak být velice zdatným pomocníkem nejen při výuce zeměpisu či dějepisu, ale také dalších předmětů, jakými jsou sociální vědy, ekologie a mnohé další.
Autor Jana Vaňková

Environmentální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji ve výuce zeměpisu v základním vzdělávání – 2. praktická část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Praktická část studie představuje jeden z příkladů doporučeného vyučovacího postupu k rozvoji EV a k podpoře výchovy k udržitelnému rozvoji ve vyučovacím předmětu Zeměpis (Geografie) v podobě krátkodobého školního projektu.
Autor RNDr. Josef Herink
Celkem: 23