Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Zeměpis"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Zeměpis"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Struktura obyvatelstva - biologické znaky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list se zabývá strukturou obyvatelstva podle pohlaví, věku a rasové příslušnosti.
Autor Miloš Bukáček

Chemické složení atmosféry, vertikální členění atmosféry

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list se zabývá chemickým složením atmosféry, vertikálním členěním atmosféry, vysvětlením pojmů počasí a podnebí.
Autor Miloš Bukáček

Výuka geologie

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
O způsobu a důvodech integrace vzdělávacího oboru Geologie do předmětu zeměpis. Článek obsahuje ukázku zařazených témat.
Autor Tomáš Pospíšil

Městská sídla, struktura měst

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list se zabývá strukturou městských sídel a stavem urbanizace ve vyspělých a rozvojových zemích.
Autor Miloš Bukáček

Rotace Země, měření času

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list se zabývá otáčením Země kolem své osy a měřením času na Zemi.
Autor Miloš Bukáček

Globální cirkulace atmosféry, monzuny, fronty, předpověď počasí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list se zabývá globální cirkulací atmosféry, monzunovým prouděním vzduchu, atmosférickými frontami a základy předpovědi počasí.
Autor Miloš Bukáček

Vzduchové hmoty, podnebné pásy, změny klimatu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list charakterizuje vzduchové hmoty a podnebné pásy na Zemi, uvádí příčiny změn klimatu.
Autor Miloš Bukáček

Environmentální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji ve výuce zeměpisu v základním vzdělávání – 1. metodická část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Účelem studie je poskytnutí metodické i praktické podpory učitelům vyučovacího předmětu Zeměpis (Geografie) pro zavádění a uplatňování prvků environmentální výchovy (EV) a výchovy k udržitelnému rozvoji lidské společnosti v základní škole a na nižším stupni osmiletých gymnázií. Metodická část studie obsahuje podněty, opěrné body, možnosti, přístupy a postupy pro uplatnění EV a výchovy k udržitelnému rozvoji ve výuce zeměpisu podle aktuálně platných učebních dokumentů. Uvádějí se zde konkrétní příklady učebních metod, postupů a forem vhodných a doporučených pro praktické vyučování.
Autor RNDr. Josef Herink

Světová ochrana přírody, ekologické organizace

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list se zabývá cíly ochrany přírody, územními systémy ekologické stability, chráněnými územími mezinárodního významu a ekologickými organizacemi.
Autor Miloš Bukáček

Využíváni statistického materiálu, číselných a grafických dat ve výuce zeměpisu (geografie)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při cestě ke geografické gramotnosti žáka je třeba se statistickými daty ve vyučování zeměpisu pracovat citlivě. Možností je více.
Autor Josef Herink
Celkem: 77