Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "YouTube"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "YouTube"


Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Láska přes Internet pod taktovkou Google

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek představuje online nástroj Google Search Story a jeho možné využití ve výuce.
Autor Andrea Patáková

YouTube, spojenec při rozvoji gramotností

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje internetový server YouTube jako nástroj, který lze využít při rozvoji různých složek gramotností, konkrétně digitální a čtenářské. Nejprve je YouTube vymezen (jeho vize, druhy videí), prostor je věnován i tzv. youtuberům. Součástí článku jsou konkrétní metodické tipy, jak využít YouTube k rozvoji digitálních kompetencí či čtenářské gramotnosti. Obsah článku vychází ze zkušeností autorky z (ne)formálního vzdělávání na základní i střední škole. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Vanda Vaníčková

Příprava jednoduchého pokrmu pomocí videonávodu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V tomto článku se můžeme inspirovat možností zařazení digitálních technologií v podobě videonávodu do vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Praktická výuka přípravy jednoduchého pokrmu se zaměřuje na tematický okruh Příprava pokrmů. Výuka je však v integraci se vzdělávací oblastí Jazyk a jazyková komunikace, přičemž popis pracovního postupu zařazujeme do Komunikační a slohové výchovy. Podle tohoto návodu dokáží pracovat i žáci 1. stupně ZŠ, jelikož pokrm je velmi jednoduchý na přípravu a k jeho tvorbě stačí pouhé tři ingredience.
Autor Lucie Tůmová

Jak na internet: Generace youtuberů a selfies

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Představte si situaci: Jste na dovolené. Procházíte se podél oceánu. Na útesu se otevře překrásný výhled. Před ním stojí mladá dvojice. Muž drží ruku co nejvíce nataženou před sebou a v ní svírá telefon. Oba se dívají do monitoru a snaží se zachytit na společnou fotografii. Tak Vás napadne nabídnout se, že je společně vyfotíte, ať mají pěknou památku … No to byste si uřízli ostudu! To, oč se snaží, je „selfie“ – v současnosti velký trend.
Autor Akademie CZ.NIC

Zpracování a tvorba videa online

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Video se stalo jedním z nejrozšířenějších formátů zachycení reality. Téměř každý žák má mobilní telefon nebo fotoaparát, který umí pracovat jako digitální kamera. Proto se jeho využití ve výuce jeví jako velice vhodné. V následujícím článku se podíváme na základní možnosti tvorby a zpracování videa za užití dostupných online ICT nástrojů.
Autor Michal Černý

Škola jako vydavatelství I.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Podpora čtenářské gramotnosti, tvůrčího psaní nebo schopnosti žáků používat ICT k prezentaci informací patří mezi priority českého školství. Jednou z možností, jak všechny tři oblasti harmonicky rozvíjet, je založení školního vydavatelství.
Autor Zuzana Černá

Online ICT nástroje pro učitele

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek předkládá přehled volně online dostupných služeb vhodných pro využití učiteli ve výuce.
Autor Vlasta Beranová

Jak na internet: Publikování na internetu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Na Internetu lze publikovat téměř cokoli, články, fotografie, video, software, cokoli, co lze převést do digitální podoby. Způsobů, jak takové publikování technicky realizovat je pak také mnoho a záleží především na autorovi, jeho cílech a možnostech, jakou alternativu zvolí.
Autor Akademie CZ.NIC

Kategorie současných sociálních sítí a aktuální sociální sítě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o kategoriích sociálních sítích, které nejsou v pedagogické společnosti všeobecně známy, a popisuje některé z aktuálních sociálních sítí. Také nabízí tipy a způsoby využití některých uvedených sociálních sítí ve vyučování.
Autor Martina Dobosiová

Virtuální duet

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková úloha Virtuální duet je mezipředmětová aktivita zacílená na interpretaci informací, které (ne)jsou obsažené v hudebním videoklipu. Aktivita je zaměřená na práci s mediálním sdělením, obsahovou analýzu a uvědomění si, jaké informace skutečně obsahuje a jaké si v něm sami domýšlíme, přispívá tak k rozvoji čtenářské a mediální gramotnosti. Posiluje v žácích pozornost vůči detailům. To je důležité nejen u uměleckého podání jako zde, ale i u jiných mediovaných obsahů. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Vanda Vaníčková
Celkem: 23