Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Konstruktivní přístupy 2.0 aneb začneme od webu
| Praktická ukázka využití vlastního webu pro výuku s návodem, jak na to. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
30. 03. 2009 |
1827 |
Volně šiřitelný software: řešení také pro školní web
| Volně šiřitelný software můžete použít pro vytvoření webových stránek školy. Redakční systém se postará o vytváření stránek, vy můžete jen psát a publikovat. Přečtěte si o dalších výhodách svobodného softwaru, kam zdaleka nepatří jen webový software. Má výhody – pořídit ho můžete zdarma.  | Vlastimil Ott |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
30. 11. 2011 |
5749 |
Proč by se žáci neměli učit programovat nebo vytvářet webové stránky
| Vytváření webových stránek je s nadsázkou řečeno tradiční disciplína, která má své místo ve výukových plánech, rekvalifikačních kurzech nebo mnoha vzdělávacích projektech. S lítostí lze ovšem konstatovat, že v mnoha ohledech zůstal obsah těchto kurzů a plánů poplatný době kolem roku 2000 a zaměřuje se v první řadě na tzv. programování webových stránek a práci s kódem.  | Vlastimil Ott |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
5 komentářů |
04. 09. 2014 |
14859 |
Co jsme vyzkoušeli aneb ve stopách Jitky Rambouskové
| Článek o webu Jitky Rambouskové cojsemvyzkousela.cz a možnosti, jak na její aktivitu navázat a vyzkoušet něco podobného.  | Jaroslav Mašek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
2 komentáře |
25. 10. 2016 |
5029 |
Proč zapojit studenty do překladu softwaru a jak na to
| Možná si říkáte, že „překládat software“ bude jistě činnost nudná, časově a odborně náročná a tak trochu z jiné planety. Pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že jde o ideální náplň hodin informatiky studentů střední školy (případně vybraných žáků ze starších ročníků základní školy).  | Vlastimil Ott |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
28. 08. 2014 |
7279 |
Jak na internet: Publikování na internetu
| Na Internetu lze publikovat téměř cokoli, články, fotografie, video, software, cokoli, co lze převést do digitální podoby. Způsobů, jak takové publikování technicky realizovat je pak také mnoho
a záleží především na autorovi, jeho cílech a možnostech, jakou alternativu zvolí.  | Akademie CZ.NIC |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
02. 03. 2015 |
4673 |
Jednotný, víceuživatelský web v praxi
| Článek poukazuje na možnosti využití víceuživatelské verze blogovacího a CMS nástroje Wordpress
a výhody, které tato forma prezentace nabízí. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
08. 03. 2012 |
2709 |
Webové nástroje využitelné učiteli
| Osobní výběr několika online nástrojů použitelných ve výuce s popisem jejich vlastností doplněný odkazy na další podobné přehledy, kde lze získat inspiraci. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Vojtěch Matějka |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
07. 11. 2013 |
6359 |
Úvod do webového publikování s redakčním systémem WordPress
| WordPress je webová aplikace pro publikování webových stránek. Patří do rozsáhlé skupiny tzv. redakčních systémů. Jde o programy, které jsou nainstalované na webových serverech. Ty mohou být přístupné z internetu, ale mohou fungovat také v lokální síti nebo dokonce (pro testovací účely) jen na jednom počítači. WordPress představuje velmi populární nástroj pro webové publikování a může plnit důležitou roli ve vzdělávání.  | Vlastimil Ott |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
16. 09. 2014 |
7014 |
Volba platformy pro třídní blog
| Článek shrnuje důvody, proč ve výuce s žáky blogovat, a popisuje několik nejvhodnějších platforem (nástrojů), které jsou pro tuto aktivitu nejvhodnější. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Martin Trefný |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
5 komentářů |
25. 02. 2016 |
3942 |