Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Voda"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Voda"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dovádění s vílou Voděnkou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program seznamuje děti prostřednictvím vlastního smyslového prožitku s vlastnostmi vody. Vede děti k zájmu o vodu. Vybízí také k dalšímu domácímu zkoumání vody a k výtvarným činnostem, které využívají potenciál vody.
Autor Dana Tvrďochová

Domácí ekologie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Šetrný přístup k přírodě a životnímu prostředí začíná na konci našich paží. To, co můžeme plně ovlivňovat, je naše domácnost a to, jak v ní hospodaříme. Co s věcmi, které dosloužily? Hezká hra je: Dej to dál…
Autor Blanka Juránková

Globální problémy Země – voda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Celoškolní projekt „Voda" přispívá k naplňování prevence proti šikaně, klíčovým kompetencím a výuce průřezových témat.
Autor Marie Hrabalová

Přírodopis s Ferdou Mravencem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Efektivnější výklad o vodních bezobratlých pomocí dětské publikace Ondřeje Sekory – Knížka Ferdy Mravence.
Autor Jana Sochorová

Seznamujeme se s rostlinami a tvoříme herbář

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek popisuje, jak probíhaly aktivity v rámci tématu o přírodě, především pak o rostlinách našeho okolí. Z obsahu je patrné, že je kladen důraz na prožitkové a situační učení, aby si děti své poznatky mohly ověřit přímo v praxi, v terénu.
Autor Miroslava Strakatá

Země, voda, vzduch a oheň

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Integrovaný blok navazuje na předchozí znalosti a poznatky z oblasti světa přírody. Autorka dovednosti dětí rozvíjí prostřednictvím praktických činností realizovaných na zahradě mateřské školy. Nabízené činnosti umožňují aktivní účast skupiny dětí, uspokojují jejich potřebu získávat nové zkušenosti objevováním.
Očekávané výstupy:
  • zvládnout základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci;
  • koordinovat lokomoci a další pohyby těla;
  • vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady;
  • řešit problémy, úkoly a situace;
  • spolupracovat s ostatními;
  • uvědomovat si nebezpečí, se kterým se můžeme setkat, mít povědomí o tom, jak se prakticky chránit, vědět, jak se nebezpečí vyhnout, kam se obrátit v případě potřeby o pomoc;
  • vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý a pozoruhodný.
Časový rozsah: 2 dny
Věková skupina: 3 - 7 let
Autor Lidmila Vyhlasová

Poznáváme vodní svět

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je zaměřen na získávání poznatků týkajících se vody na Zemi ve všech jejích podobách. Děti se hrovou formou seznámí s vlastnostmi vody, s životem u vody v našich klimatických podmínkách, s koloběhem vody v přírodě. Společně si připomeneme význam čistoty vod pro život člověka.
Očekávané výstupy: Umět pojmenovat skupenství vody, rozlišovat různé podoby vody na Zemi, poznat nejznámější rostliny a živočichy žijící u vody a ve vodě, seznámit se s využitím vody k lodní dopravě a výrobě elektřiny. Voda v umění.
Časový rozsah: čtyři týdny
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Eva Chládková

Pokusy pro předškoláky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
V textu jsou uvedeny pokusy vhodné již pro děti předškolního věku. Pro přehlednost jsou rozděleny do několika kategorií – Vlastnosti věcí kolem nás, Proměny, Voda, Vzduch, Světlo a tma, Lidské tělo, Svět přírody a Malý chemik. Pro větší atraktivnost jsou zde uvedeny kromě pokusů také náměty na hry a výrobky, které dále rozvíjí a obohacují danou problematiku. Tento projekt je možno realizovat jako celek, ale také je možno jednotlivé části využít v jiných souvislostech (pokusy s vodou při probírání koloběhu vody v přírodě, smyslové hry při seznamování s lidským tělem a podobně). Také můžete využít jen jednotlivý pokus, hru či výrobek pro zpestření pobytu venku na školní zahradě.
Autor Jana Šmydkeová

Hrajeme si ve školce: Proměny jara

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek předkládá ukázku hudebních, rytmických i výtvarných aktivit s tématem jara, probouzení přírody a jarních přeháněk.
Autor E. Hurdová, M. Tetourová, E. Plicková

Tvořivá dramatika – Jozífek a ryby

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Lekce z tvořivé dramatiky, kterou tvoří příběh o chlapci Jozífkovi a vodníčkovi, a jedné zátoce a rybách, které v ní žijí, na téma „Člověk a voda“ aneb je užitečné si pomáhat, s environmentálním podtextem. Lekce je vhodná pro děti ve věku 4,5–6 let se základními zkušenostmi z tvořivé dramatiky.
Autor Jana Smolková
Celkem: 31