Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech"


Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Bohatí chudí, chudí bohatí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Odvození různých definic chudoby na základě shrnutých faktů z textu. Skupinová práce a prezentace.
Autor Petr Chára

Cesta z ghetta - desková hra přibližující život v sociálním vyloučení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Společnosti Tady a teď a Člověk v tísni vydaly v rámci projektu Polis deskovou hru Cesta z ghetta přibližující žákům aktuální a závažné téma sociálního vyloučení. Hra je určena především žákům gymnázií a dalších středních škol. Rozvíjí zábavným způsobem občanskou kompetenci a je netradiční formou uplatnění Multikulturní výchovy, Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech a Osobnostní a sociální výchovy.
Autor SPOLEČNOST TADY A TEĎ, o. p. s.

Inspirace k realizaci průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje principy a východiska průřezového tématu společně s jeho přínosy a přístupy k realizaci.
Autor Eliška Walterová

Inspirace k realizaci průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - tematický okruh Globalizační a rozvojové procesy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text představuje jednu z možností, jak do výuky zařadit tematický okruh Globalizační a rozvojové procesy, který tvoří část průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Pro vybraná témata a k nim přiřazené cíle je pro inspiraci uvedena metodická řada výukových aktivit.
Autor Regina Dlouhá

Jak začlenit průřezové téma do ŠVP?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informace o publikaci společnosti SCIO, která pomáhá zařadit průřezová témata do ŠVP.
Autor SCIO

Pojetí vzdělávacího oboru Občanský a společenskovědní základ v RVP GV

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cíle a priority vzdělávacího boru, jeho zařazení v RVP GV a také možnosti propojení s dalšími vzdělávacími obory a průřezovými tématy při jeho koncipování.
Autor Viola Horská

Průřezová témata ve školním vzdělávacím programu – zkušenosti z pilotních gymnázií

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přináší zkušenosti se zpracováním průřezových témat ve ŠVP v pilotních gymnáziích.
Autor Markéta Pastorová

Rozvojové cíle tisíciletí - integrace průřezového tématu VMEGS

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Geografie nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivity žáci přemýšlejí o současných globálních výzvách, seznámí se s Rozvojovými cíli tisíciletí a diskutují o možnostech jejich naplnění.
Autor Ondřej Nádvorník

Smysl průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Několik podnětů, jak uplatnit výše zmíněné průřezové téma ve výuce tak, aby dalo žákům návod, jak se vyrovnat se současnými globalními problémy, tykajícími se migrace obyvatelstva, a utvořit si neskreslené názory nejen na něj, ale i na jednotlivé skupiny obyvatel.
Autor Ondřej Nádvorník

Učebnice anglického jazyka – zábava, nebo promarněná příležitost? Část 2.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje druhou část textu, jehož ústředním tématem je analýza, která zjišťuje, jaké příležitosti poskytuje učebnice New English File (2005–2008) pro rozvoj vědomostí, schopností a postojů žáků v oblastech průřezových témat Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech a Multikulturní výchova Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Tato část textu obsahuje závěry ze studie.
Autor Zdeněk Hromádka
Celkem: 13