Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Inspirace k realizaci průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje principy a východiska průřezového tématu společně s jeho přínosy a přístupy k realizaci.
Autor Eliška Walterová

Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – II

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek objasňuje, jak pracovat se základními pojmy při realizaci Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Navazuje na text, který se věnoval politickým a pedagogickým východiskům tohoto průřezového tématu.
Autor Eliška Walterová

Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – I. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První ze série článků k Výchově k myšlení v evropských a globálních souvislostech, který se zaobírá politickými a pedagogickými východisky tohoto průřezového tématu.
Autor Eliška Walterová

Inspirace k realizaci průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - tematický okruh Globalizační a rozvojové procesy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text představuje jednu z možností, jak do výuky zařadit tematický okruh Globalizační a rozvojové procesy, který tvoří část průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Pro vybraná témata a k nim přiřazené cíle je pro inspiraci uvedena metodická řada výukových aktivit.
Autor Regina Dlouhá

Pojetí vzdělávacího oboru Občanský a společenskovědní základ v RVP GV

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cíle a priority vzdělávacího boru, jeho zařazení v RVP GV a také možnosti propojení s dalšími vzdělávacími obory a průřezovými tématy při jeho koncipování.
Autor Viola Horská

Smysl průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Několik podnětů, jak uplatnit výše zmíněné průřezové téma ve výuce tak, aby dalo žákům návod, jak se vyrovnat se současnými globalními problémy, tykajícími se migrace obyvatelstva, a utvořit si neskreslené názory nejen na něj, ale i na jednotlivé skupiny obyvatel.
Autor Ondřej Nádvorník

Rituál těla u kmene Nacirema

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita s tematikou kulturních vzorců a rituálů. Studenti jsou konfrontováni s rozdílnými rituály a zvyky. Uvědomují si relativnost a podmíněnost hodnoty kulturních vzorců a návyků. Vyzkoušejí si pohled "zvnějšku" na svou kulturu, prodiskutují a odkryjí takto také rituály a vzorce euroamerické civilizace. Mají možnost objevit své "osobní" rituály. Pedagog má k dispozici scénář diskuse a text s popisem rituálu těla u kmene Nacirema.
Autor Monika Stehlíková

Bohatí chudí, chudí bohatí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Odvození různých definic chudoby na základě shrnutých faktů z textu. Skupinová práce a prezentace.
Autor Petr Chára

Bohoušovy džíny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci na populárním produktu odhalí propojenost a závislosti ve světovém obchodě.
Autor Petr Chára

Mozambik

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu, Občanského a společenskovědního základu) s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS). Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivit žáci pracují s informacemi o příčinách chudoby v Africe na příkladu vybrané země. Žáci vybírají významné informace z textu a učí se učit ostatní.
Autor Ondřej Nádvorník
Celkem: 29