Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Svět v jednom dni – rozvojová témata v projektových dnech pro 1. a 2. stupeň ZŠ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Krátká informace o publikacích pro výuku projektových/tematických dnů na 1. a 2. stupni ZŠ, které se věnují námětům pro mezinárodní dny s rozvojovou tematikou.
Autor Lenka Pánková

Učebnice anglického jazyka – zábava, nebo promarněná příležitost? Část 2.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje druhou část textu, jehož ústředním tématem je analýza, která zjišťuje, jaké příležitosti poskytuje učebnice New English File (2005–2008) pro rozvoj vědomostí, schopností a postojů žáků v oblastech průřezových témat Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech a Multikulturní výchova Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Tato část textu obsahuje závěry ze studie.
Autor Zdeněk Hromádka

Rozvojové cíle tisíciletí - integrace průřezového tématu VMEGS

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Geografie nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivity žáci přemýšlejí o současných globálních výzvách, seznámí se s Rozvojovými cíli tisíciletí a diskutují o možnostech jejich naplnění.
Autor Ondřej Nádvorník

Jak začlenit průřezové téma do ŠVP?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informace o publikaci společnosti SCIO, která pomáhá zařadit průřezová témata do ŠVP.
Autor SCIO

Smysl průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Několik podnětů, jak uplatnit výše zmíněné průřezové téma ve výuce tak, aby dalo žákům návod, jak se vyrovnat se současnými globalními problémy, tykajícími se migrace obyvatelstva, a utvořit si neskreslené názory nejen na něj, ale i na jednotlivé skupiny obyvatel.
Autor Ondřej Nádvorník

Jak začlenit literární tvorbu žáků do výuky dějepisu? Kronika stoleté války

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Začlenění tvorby literárních útvarů do výuky dějepisu.
Autor František Prokop

Inspirace k realizaci průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje principy a východiska průřezového tématu společně s jeho přínosy a přístupy k realizaci.
Autor Eliška Walterová

Inspirace k realizaci průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - tematický okruh Globalizační a rozvojové procesy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text představuje jednu z možností, jak do výuky zařadit tematický okruh Globalizační a rozvojové procesy, který tvoří část průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Pro vybraná témata a k nim přiřazené cíle je pro inspiraci uvedena metodická řada výukových aktivit.
Autor Regina Dlouhá

Pojetí vzdělávacího oboru Občanský a společenskovědní základ v RVP GV

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cíle a priority vzdělávacího boru, jeho zařazení v RVP GV a také možnosti propojení s dalšími vzdělávacími obory a průřezovými tématy při jeho koncipování.
Autor Viola Horská

Mozambik

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu, Občanského a společenskovědního základu) s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS). Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivit žáci pracují s informacemi o příčinách chudoby v Africe na příkladu vybrané země. Žáci vybírají významné informace z textu a učí se učit ostatní.
Autor Ondřej Nádvorník
Celkem: 29