Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Trochu jinak o Evropském parlamentu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Evropský parlament je jednou ze základních institucí EU. Povědomí o něm a jeho činnosti je však minimální. Proto je tu interaktivní flashová prezentace Evropský parlament v patnácti kapitolách, která se snaží zajímavou formou informovat žáky o důležitých faktech a souvislostech, které by si měl občan EU a stávající i budoucí volič do Evropského parlamentu uvědomit a zapamatovat.
Autor Ondřej Marek

Učebnice anglického jazyka – zábava, nebo promarněná příležitost? Část 2.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje druhou část textu, jehož ústředním tématem je analýza, která zjišťuje, jaké příležitosti poskytuje učebnice New English File (2005–2008) pro rozvoj vědomostí, schopností a postojů žáků v oblastech průřezových témat Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech a Multikulturní výchova Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Tato část textu obsahuje závěry ze studie.
Autor Zdeněk Hromádka

Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – I. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První ze série článků k Výchově k myšlení v evropských a globálních souvislostech, který se zaobírá politickými a pedagogickými východisky tohoto průřezového tématu.
Autor Eliška Walterová

Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – II

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek objasňuje, jak pracovat se základními pojmy při realizaci Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Navazuje na text, který se věnoval politickým a pedagogickým východiskům tohoto průřezového tématu.
Autor Eliška Walterová

Rituál těla u kmene Nacirema

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita s tematikou kulturních vzorců a rituálů. Studenti jsou konfrontováni s rozdílnými rituály a zvyky. Uvědomují si relativnost a podmíněnost hodnoty kulturních vzorců a návyků. Vyzkoušejí si pohled "zvnějšku" na svou kulturu, prodiskutují a odkryjí takto také rituály a vzorce euroamerické civilizace. Mají možnost objevit své "osobní" rituály. Pedagog má k dispozici scénář diskuse a text s popisem rituálu těla u kmene Nacirema.
Autor Monika Stehlíková

Smysl průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Několik podnětů, jak uplatnit výše zmíněné průřezové téma ve výuce tak, aby dalo žákům návod, jak se vyrovnat se současnými globalními problémy, tykajícími se migrace obyvatelstva, a utvořit si neskreslené názory nejen na něj, ale i na jednotlivé skupiny obyvatel.
Autor Ondřej Nádvorník

Bohatí chudí, chudí bohatí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Odvození různých definic chudoby na základě shrnutých faktů z textu. Skupinová práce a prezentace.
Autor Petr Chára

Bohoušovy džíny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci na populárním produktu odhalí propojenost a závislosti ve světovém obchodě.
Autor Petr Chára

Jak začlenit literární tvorbu žáků do výuky dějepisu? Kronika stoleté války

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Začlenění tvorby literárních útvarů do výuky dějepisu.
Autor František Prokop

Cesta z ghetta - desková hra přibližující život v sociálním vyloučení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Společnosti Tady a teď a Člověk v tísni vydaly v rámci projektu Polis deskovou hru Cesta z ghetta přibližující žákům aktuální a závažné téma sociálního vyloučení. Hra je určena především žákům gymnázií a dalších středních škol. Rozvíjí zábavným způsobem občanskou kompetenci a je netradiční formou uplatnění Multikulturní výchovy, Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech a Osobnostní a sociální výchovy.
Autor SPOLEČNOST TADY A TEĎ, o. p. s.
Celkem: 29