Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Učebnice anglického jazyka – zábava, nebo promarněná příležitost? Část 2.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje druhou část textu, jehož ústředním tématem je analýza, která zjišťuje, jaké příležitosti poskytuje učebnice New English File (2005–2008) pro rozvoj vědomostí, schopností a postojů žáků v oblastech průřezových témat Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech a Multikulturní výchova Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Tato část textu obsahuje závěry ze studie.
Autor Zdeněk Hromádka

Trochu jinak o Evropském parlamentu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Evropský parlament je jednou ze základních institucí EU. Povědomí o něm a jeho činnosti je však minimální. Proto je tu interaktivní flashová prezentace Evropský parlament v patnácti kapitolách, která se snaží zajímavou formou informovat žáky o důležitých faktech a souvislostech, které by si měl občan EU a stávající i budoucí volič do Evropského parlamentu uvědomit a zapamatovat.
Autor Ondřej Marek

Svět v jednom dni – rozvojová témata v projektových dnech pro 1. a 2. stupeň ZŠ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Krátká informace o publikacích pro výuku projektových/tematických dnů na 1. a 2. stupni ZŠ, které se věnují námětům pro mezinárodní dny s rozvojovou tematikou.
Autor Lenka Pánková

Pojetí vzdělávacího oboru Občanský a společenskovědní základ v RVP GV

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cíle a priority vzdělávacího boru, jeho zařazení v RVP GV a také možnosti propojení s dalšími vzdělávacími obory a průřezovými tématy při jeho koncipování.
Autor Viola Horská

Inspirace k realizaci průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - tematický okruh Globalizační a rozvojové procesy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text představuje jednu z možností, jak do výuky zařadit tematický okruh Globalizační a rozvojové procesy, který tvoří část průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Pro vybraná témata a k nim přiřazené cíle je pro inspiraci uvedena metodická řada výukových aktivit.
Autor Regina Dlouhá

Co je to vlastně Evropa?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zamyšlení nad podstatou Evropy, na tím, co ji utváří, co mají její státy společného apod. - formou praktické činnosti žáků.
Autor Petr Hopfinger

Bohoušovy džíny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci na populárním produktu odhalí propojenost a závislosti ve světovém obchodě.
Autor Petr Chára

Bohatí chudí, chudí bohatí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Odvození různých definic chudoby na základě shrnutých faktů z textu. Skupinová práce a prezentace.
Autor Petr Chára

Smysl průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Několik podnětů, jak uplatnit výše zmíněné průřezové téma ve výuce tak, aby dalo žákům návod, jak se vyrovnat se současnými globalními problémy, tykajícími se migrace obyvatelstva, a utvořit si neskreslené názory nejen na něj, ale i na jednotlivé skupiny obyvatel.
Autor Ondřej Nádvorník

Rozvojové cíle tisíciletí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Představení vzorové hodiny (např. Zeměpisu nebo Výchovy k občanství) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivity žáci přemýšlejí o současných globálních výzvách, seznámí se s Rozvojovými cíli tisíciletí a diskutují o možnostech jejich naplnění.
Autor Ondřej Nádvorník
Celkem: 29