Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech"


Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co se stalo na pláži Carcavelos?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem aktivity je rozvíjet u žáků schopnost kritického nadhledu vůči mediálnímu působení. Aktivitu lze realizovat jako samostatnou hodinu Mediální výchovy nebo v rámci jiného předmětu (například Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu MV (popřípadě VMEGS či VDO).
Autor Člověk v tísni

Rozvojové cíle tisíciletí - integrace průřezového tématu VMEGS

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Geografie nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivity žáci přemýšlejí o současných globálních výzvách, seznámí se s Rozvojovými cíli tisíciletí a diskutují o možnostech jejich naplnění.
Autor Ondřej Nádvorník

Jak začlenit průřezové téma do ŠVP?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informace o publikaci společnosti SCIO, která pomáhá zařadit průřezová témata do ŠVP.
Autor SCIO

Cesta z ghetta - desková hra přibližující život v sociálním vyloučení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Společnosti Tady a teď a Člověk v tísni vydaly v rámci projektu Polis deskovou hru Cesta z ghetta přibližující žákům aktuální a závažné téma sociálního vyloučení. Hra je určena především žákům gymnázií a dalších středních škol. Rozvíjí zábavným způsobem občanskou kompetenci a je netradiční formou uplatnění Multikulturní výchovy, Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech a Osobnostní a sociální výchovy.
Autor SPOLEČNOST TADY A TEĎ, o. p. s.

Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – II

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek objasňuje, jak pracovat se základními pojmy při realizaci Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Navazuje na text, který se věnoval politickým a pedagogickým východiskům tohoto průřezového tématu.
Autor Eliška Walterová

Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – I. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První ze série článků k Výchově k myšlení v evropských a globálních souvislostech, který se zaobírá politickými a pedagogickými východisky tohoto průřezového tématu.
Autor Eliška Walterová

Inspirace k realizaci průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje principy a východiska průřezového tématu společně s jeho přínosy a přístupy k realizaci.
Autor Eliška Walterová

Svědectví pamětníků

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné MKV. Prostřednictvím konkrétních příběhů pamětníků holocaustu se žáci dozvědí o jeho příčinách a důsledcích a zasadí ho do širších souvislostí.
Autor Franca Verheijen

Jak začlenit literární tvorbu žáků do výuky dějepisu? Kronika stoleté války

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Začlenění tvorby literárních útvarů do výuky dějepisu.
Autor František Prokop

Projekt – Den Evropy

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Celoškolní projekt Den Evropy realizuje průřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Jeho cílem je rozšířit dosavadní znalosti žáků o Evropské unii, seznámit je s její existencí, s jejími členy a kulturou.
Autor Ivana Spěváčková
Celkem: 29