Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Učebnice anglického jazyka – zábava, nebo promarněná příležitost? Část 2.
| Článek představuje druhou část textu, jehož ústředním tématem je analýza, která zjišťuje, jaké příležitosti poskytuje učebnice New English File (2005–2008) pro rozvoj vědomostí, schopností a postojů žáků v oblastech průřezových témat Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech a Multikulturní výchova Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Tato část textu obsahuje závěry ze studie.  | Zdeněk Hromádka |
|
|
| |
1 komentář |
29. 11. 2018 |
1401 |
Svět v jednom dni – rozvojová témata v projektových dnech pro 1. a 2. stupeň ZŠ
| Krátká informace o publikacích pro výuku projektových/tematických dnů na 1. a 2. stupni ZŠ, které se věnují námětům pro mezinárodní dny s rozvojovou tematikou.  | Lenka Pánková |
|
|
| |
|
12. 11. 2015 |
1843 |
Trochu jinak o Evropském parlamentu
| Evropský parlament je jednou ze základních institucí EU. Povědomí o něm a jeho činnosti je však minimální. Proto je tu interaktivní flashová prezentace Evropský parlament v patnácti kapitolách, která se snaží zajímavou formou informovat žáky o důležitých faktech a souvislostech, které by si měl občan EU a stávající i budoucí volič do Evropského parlamentu uvědomit a zapamatovat.  | Ondřej Marek |
|
|
| |
1 komentář |
26. 03. 2010 |
10600 |
Nejrozšířenější jazyky
| Po brainstormingu na téma jazyky, kterými se nejčastěji na světě mluví, se žáci seznámí s 50 nejrozšířenějšími jazyky a zeměmi, ve kterých se těmito jazyky mluví. Na mapě světa lokalizují tyto země.  | Jane Mamelok |
|
|
| |
|
05. 09. 2009 |
9669 |
Průřezová témata ve školním vzdělávacím programu – zkušenosti z pilotních gymnázií
| Příspěvek přináší zkušenosti se zpracováním průřezových témat ve ŠVP v pilotních gymnáziích.  | Markéta Pastorová |
|
|
| |
|
05. 06. 2009 |
11580 |
Co je to vlastně Evropa?
| Zamyšlení nad podstatou Evropy, na tím, co ji utváří, co mají její státy společného apod. - formou praktické činnosti žáků.  | Petr Hopfinger |
|
|
| |
|
07. 07. 2008 |
9283 |
Projekt – Den Evropy
| Celoškolní projekt Den Evropy realizuje průřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Jeho cílem je rozšířit dosavadní znalosti žáků o Evropské unii, seznámit je s její existencí, s jejími členy a kulturou.  | Ivana Spěváčková |
|
|
| |
|
14. 04. 2008 |
10712 |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – ukázka zpracování
| Příspěvek popisuje příklad začlenění průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech do ŠVP. Ukázky byly získány z ŠVP pilotních základních škol, které se účastnily projektu ESF PILOT Z.  | Jan Boněk |
|
|
| |
|
21. 03. 2008 |
9526 |
Holocaust Romů - práce s příběhem Jaroslava Heráka
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné MKV. Příspěvek slouží jako úvodní část k historii holocaustu Romů na českém území na základě konkrétního případu romské rodiny a je určen žákům, kteří již mají základní informace o holocaustu.  | Kamila Nevludová |
|
|
| |
|
16. 02. 2007 |
9605 |
Svědectví pamětníků
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné MKV. Prostřednictvím konkrétních příběhů pamětníků holocaustu se žáci dozvědí o jeho příčinách a důsledcích a zasadí ho do širších souvislostí.  | Franca Verheijen |
|
|
| |
|
16. 02. 2007 |
8214 |