Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Vánoce"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Vánoce"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vánoční těšení pro radost

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Cílem tematického celku je především vytvoření dárečků pro rodiče. Současně s tím je naším záměrem probudit v dětech chuť obdarovávat lidi z blízkého okolí, rozvíjet dětskou jemnou motoriku a fantazii při výrobě dárků, rozvíjet empatii, cit pro druhé, kamarádství.
Autor Bára Kolářová

Tři králové

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Mateřská škola Zlín - Malenovice představuje integrovaný blok Tři králové, prostřednictvím jehož se děti seznamovaly se svátkem Tří králů.
Autor Ivana Pilátová

Využití námětů žáků při vytváření projektu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Využití návrhů žáků 5. ročníku při sestavení projektu pro adventní období a jeho nástin.
Autor Ilona Čiháková

Vánoční pozdrav

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci si vymění své zkušenosti z cizí země. Vlastnoručně vyrobí vánoční otevírací přání s pozdravem v jazyce kamaráda v zahraničí, který pak v obálce pošlou. Pro opis cizojazyčného znění pozdravu použijí internetový vyhledávač.
Autor Gabriela Baladová

Betlémy a jejich tradice v české lidové kultuře

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci se prostřednictvím obrázků, fotografií i doprovodného textu seznámí s dávnou betlémářskou tradicí v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Lépe se tak zorientují v historii betlémů a betlémářství, čímž si zároveň uvědomí její návaznost či přesah do současnosti.
Autor Aleš Franc

Těšíme se na Ježíška

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Štědrovečerní večeře spojená se setkáváním rodin, rozdáváním dárků, pečením cukroví i půlnoční mše s podmanivou hudbou koled patří k ježíškovské tradici českých Vánoc. U nás vždycky nosil dětem dárky Ježíšek. Žáci se prostřednictvím vyprávění, doprovodného textu, testu a dalších aktivit seznámí s tradiceni i dnešním pojetím Vánoc.
Autor Eva Fišerová

Tři králové ve škole - poselství současnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přináší několik podnětů pro začlenění nedostatečně přítomného tématu Tří králů do výuky, a to převážně na podkladě prvků tradiční lidové zpěvnosti a s nimi souvisejících zvyklostí.
Autor Petr Drkula

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – požáry o Vánocích a na Silvestra

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika Ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci revize rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání navíc došlo k větší specifikaci a rozšíření této problematiky. Hasičský záchranný sbor ČR jako odborný garant této problematiky si velice dobře uvědomuje náročnost koncepční přípravy na výuku a snaží se v maximální možné míře podporovat vyučující v jejich náročné práci.
Autor Martina Talichová

Adventní kalendář naruby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Týmy pilotních škol zapojených do projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) chystají na závěrečnou projektovou konferenci workshopy, ve kterých se podělí s ostatními účastníky o získané zkušenosti a konkrétní aktivity, které u nich byly realizovány „na cestě“ k rozvíjení gramotností. Například v ZŠ Hranice – Struhlovsko se dlouhodobě věnují rozvíjení čtenářské gramotnosti a hledají metody a formy, které by byly využitelné napříč všemi vzdělávacími obory. Jednou z možností jsou QR kódy, které mají univerzální využití, jsou pro žáky motivační a mohou podpořit jejich aktivní zapojení do práce s texty a s informacemi v různých kontextech. Do plánování a realizace aktivit se pod vedením školních koordinátorek pro gramotnosti zapojili učitelé různých předmětů a ročníků. Využití QR kódů tak sehrálo roli při sdílení a naplňování společného cíle, kterým je podpora čtenářské gramotnosti u všech žáků školy. Inspirativní náměty jsme vám postupně představili. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Mgr. Dana Ježková

Výuka netradičního předmětu netradiční metodou

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příklad dobré praxe je ukázkou využití projektové výuky v hodině odborného předmětu, který byl nově koncipován pro ŠVP oboru vzdělání obchodník / čtyřletý obor s maturitou /. Jde o aplikaci získaných kompetencí - učivo prvního čtvrtletí nově koncipovaného předmětu nauka o výživě a zdraví. Předmět je zařazen do prvního ročníku jmenovaného oboru vzdělání, ve kterém si žáci osvojují nové kompetence ve smyslu naplňování cíle č. 13 vládního programu Zdraví 21. Jedná se o strategii šíření podpory zdraví do škol v Jihomoravském kraji, neboť zdraví je nutno hodnotit jako základ kvality lidského života a nejdůležitější životní komoditu, o kterou je nutno řádně pečovat a preventivně působit proti všem negativním vlivům, které zdraví ničí, s ohledem na tělesnou, duševní a sociální pohodu. Cílem zdravých je mít v normě základní fyziologické aspekty, neprodělávat žádnou nemoc a mít organismus vitální, po celý, pokud možno dlouhý, život…
Autor Mgr. Hana Křístková
Celkem: 29