Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Sociální sítě"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Sociální sítě"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Čeští politici na sociálních sítích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Čeští politici na sociálních sítích pracuje s tématy, jako je politický pluralismus a mediální výchova. Vede žáky k analýze mediálního obsahu, jeho rozboru a porozumění. Tedy témat, se kterými jsou žáci dnes a denně konfrontováni, a to hlavně mimo školní prostředí. Při aktivitě žáci prohlubují schopnost spolupracovat ve skupině. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Úvod do sociálních sítí: etické a sociální problémy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozvoj sociálních sítí s sebou nese řadu nových etických a sociálních problémů, které si zaslouží určitý čas ve výuce. Žáci se mohou ocitnout před velkým množstvím otázek, na které budou bez předchozího rozvážení jen obtížně hledat odpovědi.
Autor Bc. Monika Černá

Použij, vytvoř a propaguj!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Dnešní doba a svět jsou plně digitalizovány a dnešní generace si bez digitálních technologií, sociálních sítí a internetu jako takového svůj život neumí pomalu ani představit. Toho můžeme (ne-li musíme) využít ve výuce nejen společenských věd. Tento článek Použij (sociální síť), vytvoř (příspěvek) a propaguj (firmu)! popisuje aktivitu zaměřenou na rozvoj digitální gramotnosti, váže se na očekávané výstupy z RVP ZV a přináší inspiraci, jak aktuální trend sociálních sítí využít ve výuce občanské výchovy. Cílem aktivity je především rozvíjení digitální gramotnosti, dále také propojení digitálních technologií s občanskou výchovou a propojení občanské výchovy s aktuálními trendy ve světě internetu. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Jedná se o projekt financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů a realizovaný Národním ústavem pro vzdělávání. Cílem je podpora pedagogů mateřských i základních škol v jejich snaze o rozvíjení čtenářské, digitální a matematické gramotnosti.
Autor Zuzana Cieslarová

Kytara a vzdělávací technologie 2

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek je rozdělen do dvou dílů. První díl pojednává o vybraných databázích písní a webových stránkách zaměřených zejména na hudební teorii. Druhý navazující díl pojednává o aplikacích, výukových videí využitelných k podpoře výuky hry na kytaru a některých dalších zajímavých webových stránkách související s tímto tématem. Hlavním cílem obou dílů je tedy stručně popsat vybrané databáze písní, webové stránky, výuková videa, aplikace spustitelné v prohlížeči a na mobilních zařízeních typu smartphone nebo tablet.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Úvod do sociálních sítí: sociologická a demografická data

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Možností, jak pochopit změny v komunikaci a užívání sociálních sítí, je více. My se podíváme na demografické a sociologické údaje, které se týkají toho, jakým způsobem se lidé na sociálních sítích chovají a jací skutečně jsou. Zaměříme se také na změny, které sociální sítě vyvolávají ve společnosti.
Autor Bc. Monika Černá

Úvod do sociální sítí: soukromí

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jedním z nejvíce diskutovaných témat v oblasti sociálních sítí je ochrana soukromí. V článku se podíváme na hlavní témata z této oblasti, jako je možnost smazání účtu, nakládání s daty, rozpoznávání obličejů a řadu dalších.
Autor Bc. Monika Černá

Některá z rizik Facebooku, o kterých možná ještě nevíte (díl I.)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zaměřuje na rizika spojená s užitím sociální sítě Facebook.
Autor Kamil Kopecký

Možnosti DVPP v oblasti nových médií u nás a v Nizozemsku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek poskytuje popis aktuálních možností dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na základních školách v oblasti nových médií v České republice a v Nizozemsku a srovnává principy obou zemí v této oblasti.
Autor Martina Dobosiová

Sociální sítě jako učivo?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o zapojení tematiky sociálních médií do výuky výchovy k občanství. Uvádí stručný kontext, proč by učitelé něco takového měli dělat, nabízí aktivity, kterými by mohli začít. Součástí článku je naznačení průniku mezi sociálními sítěmi, výchovou k občanství a vybranými složkami čtenářské a digitální gramotnosti. Obsah článku vychází ze zkušeností autorky z (ne)formálního vzdělávání na základní, střední i vysoké škole. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Vanda Vaníčková

M-learning jako cesta k zábavnému vzdělávání?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Žáci jsou dnes běžně vybaveni mobilními telefony, které mají GPS senzory, připojení na internet či operační systém. Jde o zařízení, která běžně používají a mají je rádi. Proto by neměl stranou zájmu zůstat m-learning, který tyto technologie využívá pro vzdělávání.
Autor Michal Černý
Celkem: 54