Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Sociální sítě"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Sociální sítě"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

M-learning jako cesta k zábavnému vzdělávání?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Žáci jsou dnes běžně vybaveni mobilními telefony, které mají GPS senzory, připojení na internet či operační systém. Jde o zařízení, která běžně používají a mají je rádi. Proto by neměl stranou zájmu zůstat m-learning, který tyto technologie využívá pro vzdělávání.
Autor Michal Černý

Kytara a vzdělávací technologie 2

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek je rozdělen do dvou dílů. První díl pojednává o vybraných databázích písní a webových stránkách zaměřených zejména na hudební teorii. Druhý navazující díl pojednává o aplikacích, výukových videí využitelných k podpoře výuky hry na kytaru a některých dalších zajímavých webových stránkách související s tímto tématem. Hlavním cílem obou dílů je tedy stručně popsat vybrané databáze písní, webové stránky, výuková videa, aplikace spustitelné v prohlížeči a na mobilních zařízeních typu smartphone nebo tablet.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Kategorie současných sociálních sítí a aktuální sociální sítě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o kategoriích sociálních sítích, které nejsou v pedagogické společnosti všeobecně známy, a popisuje některé z aktuálních sociálních sítí. Také nabízí tipy a způsoby využití některých uvedených sociálních sítí ve vyučování.
Autor Martina Dobosiová

Možnosti DVPP v oblasti nových médií u nás a v Nizozemsku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek poskytuje popis aktuálních možností dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na základních školách v oblasti nových médií v České republice a v Nizozemsku a srovnává principy obou zemí v této oblasti.
Autor Martina Dobosiová

Bezpečnost dětí na internetu: Závislost na počítačových hrách a internetu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kniha, ze které jsme vybrali ukázku, upozorňuje především rodiče na úskalí a nebezpečí, která číhají na děti na internetu. Najdete zde témata jako Skrytí agresoři na Internetu, Pornografie v dětském pokoji, Kdo vlastně sleduje vaše fotky, Co nepatří na sociální sítě, Virové odposlechy počítačů, Počítačové hry: zlo, nebo přínos?, Tresty rodičům za činy jejich dětí a konečně Kdo a kde vám pomůže. Jako ukázku jsme zvolili část, která se zabývá velmi současným problémem - závislostí na počítačových hrách a internetu.
Autor L. Eckertová, D. Dočekal

Některá z rizik Facebooku, o kterých možná ještě nevíte (díl I.)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zaměřuje na rizika spojená s užitím sociální sítě Facebook.
Autor Kamil Kopecký

TIO a sítě

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Společně s robůtkem TIO se můžete vyhnout nástrahám internetových a sociálních sítí, dotknout se tématu bezpečnosti, sdělování i přijímání informací. Michal TIA i děti provede úskalími digitálního světa, který sice umožňuje spojování lidí na dálku, ale zároveň v sobě skrývá určitá rizika a nebezpečí. V počítačovém světě se můžeme setkat i s lidmi se zlými úmysly. Důležití jsou kamarádi, kteří jsou blízko, s kterými si můžeme hrát a běhat venku. Doplňkovým materiálem je logická hra „sudoku“, která u dětí rozvíjí informatické myšlení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

Hodnocení netestovatelného aneb kariérní řád pro každého

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek se zabývá možnostmi, které přinášejí nové formy hodnocení schopností uživatelů internetu v oblasti ověřování výukových výsledků a kvality učitelů.
Autor Bořivoj Brdička

Úvod do sociálních sítí: sociologická a demografická data

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Možností, jak pochopit změny v komunikaci a užívání sociálních sítí, je více. My se podíváme na demografické a sociologické údaje, které se týkají toho, jakým způsobem se lidé na sociálních sítích chovají a jací skutečně jsou. Zaměříme se také na změny, které sociální sítě vyvolávají ve společnosti.
Autor Bc. Monika Černá

Úvod do sociální sítí: soukromí

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jedním z nejvíce diskutovaných témat v oblasti sociálních sítí je ochrana soukromí. V článku se podíváme na hlavní témata z této oblasti, jako je možnost smazání účtu, nakládání s daty, rozpoznávání obličejů a řadu dalších.
Autor Bc. Monika Černá
Celkem: 15