Obchodní akademie Kollárova vypracovala vlastní systém ověřování úrovně znalosti češtiny u žáků, kteří ukončili povinné vzdělávání v zahraničí a nemusí konat jednotnou přijímací zkoušku z českého jazyka. Článek obsahuje konkrétní postupy ověření.
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami. Na úvod uvádí charakteristiku znevýhodnění a možné příčiny a důsledky. Dále poukazuje na speciální vzdělávací potřeby žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami a způsoby využití digitálních technologií při kompenzaci obtíží ve výuce a podpoře procesu učení. Na konec uvádí výzvy, kterým učitelé mohou čelit při využívání digitálních technologií při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Smyslem projektu je vytvoření nové komunikační platformy na bázi školního webu, který se tak stává strategickým mostem v procesu předávání informací mezi školou, rodiči a žáky.