Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "SPU"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "SPU"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Muzikoterapie a specifické poruchy učení: Lateralita a spolupráce mozkových hemisfér

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Přemýšlíte, jak zvýšit školní úspěšnost žáků (nejen) s SPU? Hledáte konkrétní metodické postupy? Nebojíte se používat netradiční hudební nástroje? Pak je tato publikace určena právě vám. Kromě kapitol seznamujících čtenáře s teoretickými základy oboru muzikoterapie a SPU je především zásobníkem technik a relaxačních cvičení pro práci s žáky a zpěvník s instrumentálními doprovody.
Autor Marie Beníčková

Prevence specifických poruch učení

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zabývá zjišťováním a způsoby reedukace SPU v předškolním, ale také základním vzdělávání. Jednotlivé metody reedukace SPU lze využít jak v přípravných třídách, tak i v úvodních ročnících 1. stupně. Lze z něj čerpat inspiraci jak pro individuální práci s dítětem v předškolním zařízení, v 1. a 2. ročníku základní školy, tak při cíleně zaměřeném kontaktu doma. To vše obzvlášť při akcentu podpory směřující k pozdější schopnosti komunikovat v cizím jazyce. S ohledem na budoucí potřebu cizojazyčné komunikace dítěte se SPU se jeví jako nezastupitelná a nenahraditelná cílená a strukturovaná spolupráce mezi dítětem se SPU, rodiči (rodinou) dítěte a učitelem, (speciálním pedagogem).
Autor Zdeňka Michalová

Jak usnadnit integrovaným žákům přechod na střední školu?

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Základním záměrem projektu bylo na jednom místě přehledně shromáždit a zpřístupnit informace pro výuku a rady potřebné k překonávání obtíží plynoucích ze specifických poruch učení a chování integrovaných žáků. Tvůrci projektu si kladou za cíl vytvořit do roku 2008 přes dvě stě prezentací s přehledy učiva pro žáky se SVP dostupných na nových webových stránkách www.sos-souhtyn.cz/esf/.
Autor Milan Hanuš

Počáteční čtení - metoda Macquarie (1. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá popisem Macquarie metody, jejím využitím a pedagogickými cíli, které sleduje. Popisuje podmínky a požadavky na dítě, pracovní místo a pomůcky potřebné k učení, nácvik přiřazování obrázků a práci s písmeny.
Autor Zuzana Malecká

Počáteční čtení - metoda Macquarie (2. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhá část příspěvku. Zabývá se dalšími stupni výuky počátečního čtení - prací se slovy a slabikami. Uvádí pedagogické zásady, které je třeba při práci s žáky dodržet.
Autor Zuzana Malecká

Využití ICT při přirozené integraci žáků se specifickými poruchami učení

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Učitele prvého i druhého stupně Základní školy T. G. Masaryka Zastávka, okres Brno-venkov vytvořili ve svém projektu SIPVZ metodickou pomůcku pro využití výukového softwaru zaměřeného na výuku ČJ žáků se specifickými poruchami učení. Příspěvek obsahuje rozbor 9 počítačových programů, které byly v tomto projektu využity. Dále předkládá přehled použitelného softwaru k jednotlivým bodům učiva v tabulkách.
Autor Alžběta Lukasová

Počítač - náš pomocník

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hlavním cílem projektu Počítač - náš pomocník, který vznikl v ZŠ praktické a ZŠ speciální Chodov, je zpřístupnit a rozšířit využívání výukového software žákům s těžším mentálním a kombinovaným postižením a poskytnout učitelům těchto žáků metodický materiál zaměřený na možnosti využití speciálních výukových programů.
Autor Iva Jurnečková
Celkem: 7