Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "SPU"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "SPU"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Muzikoterapie a specifické poruchy učení: Lateralita a spolupráce mozkových hemisfér

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Přemýšlíte, jak zvýšit školní úspěšnost žáků (nejen) s SPU? Hledáte konkrétní metodické postupy? Nebojíte se používat netradiční hudební nástroje? Pak je tato publikace určena právě vám. Kromě kapitol seznamujících čtenáře s teoretickými základy oboru muzikoterapie a SPU je především zásobníkem technik a relaxačních cvičení pro práci s žáky a zpěvník s instrumentálními doprovody.
Autor Marie Beníčková

Počítač - náš pomocník

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hlavním cílem projektu Počítač - náš pomocník, který vznikl v ZŠ praktické a ZŠ speciální Chodov, je zpřístupnit a rozšířit využívání výukového software žákům s těžším mentálním a kombinovaným postižením a poskytnout učitelům těchto žáků metodický materiál zaměřený na možnosti využití speciálních výukových programů.
Autor Iva Jurnečková

Využití ICT při přirozené integraci žáků se specifickými poruchami učení

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Učitele prvého i druhého stupně Základní školy T. G. Masaryka Zastávka, okres Brno-venkov vytvořili ve svém projektu SIPVZ metodickou pomůcku pro využití výukového softwaru zaměřeného na výuku ČJ žáků se specifickými poruchami učení. Příspěvek obsahuje rozbor 9 počítačových programů, které byly v tomto projektu využity. Dále předkládá přehled použitelného softwaru k jednotlivým bodům učiva v tabulkách.
Autor Alžběta Lukasová

Počáteční čtení - metoda Macquarie (1. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá popisem Macquarie metody, jejím využitím a pedagogickými cíli, které sleduje. Popisuje podmínky a požadavky na dítě, pracovní místo a pomůcky potřebné k učení, nácvik přiřazování obrázků a práci s písmeny.
Autor Zuzana Malecká

Počáteční čtení - metoda Macquarie (2. část)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhá část příspěvku. Zabývá se dalšími stupni výuky počátečního čtení - prací se slovy a slabikami. Uvádí pedagogické zásady, které je třeba při práci s žáky dodržet.
Autor Zuzana Malecká

Jak usnadnit integrovaným žákům přechod na střední školu?

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Základním záměrem projektu bylo na jednom místě přehledně shromáždit a zpřístupnit informace pro výuku a rady potřebné k překonávání obtíží plynoucích ze specifických poruch učení a chování integrovaných žáků. Tvůrci projektu si kladou za cíl vytvořit do roku 2008 přes dvě stě prezentací s přehledy učiva pro žáky se SVP dostupných na nových webových stránkách www.sos-souhtyn.cz/esf/.
Autor Milan Hanuš

Prevence specifických poruch učení

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zabývá zjišťováním a způsoby reedukace SPU v předškolním, ale také základním vzdělávání. Jednotlivé metody reedukace SPU lze využít jak v přípravných třídách, tak i v úvodních ročnících 1. stupně. Lze z něj čerpat inspiraci jak pro individuální práci s dítětem v předškolním zařízení, v 1. a 2. ročníku základní školy, tak při cíleně zaměřeném kontaktu doma. To vše obzvlášť při akcentu podpory směřující k pozdější schopnosti komunikovat v cizím jazyce. S ohledem na budoucí potřebu cizojazyčné komunikace dítěte se SPU se jeví jako nezastupitelná a nenahraditelná cílená a strukturovaná spolupráce mezi dítětem se SPU, rodiči (rodinou) dítěte a učitelem, (speciálním pedagogem).
Autor Zdeňka Michalová
Celkem: 7