Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "SERR"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "SERR"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Seminář k využití principů Společného evropského referenčního rámce pro jazyky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V únoru proběhl seminář RELANG určený pracovníkům z oblasti jazykového testování, učitelům a odborným pracovníkům zabývajícím se vývojem kurikula pro češtinu jako cizí (druhý) jazyk. Akce se uskutečnila v rámci společné iniciativy Evropského střediska pro moderní jazyky a Evropské komise nesoucí název Inovativní metodologie a hodnocení v jazykovém vzdělávání. Za Českou republiku seminář organizoval Národní pedagogický institut České republiky.
Autor Mgr. Kamila Kolmašová

Projekt pro kvalitní jazykové testování

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
Pod záštitou Evropského střediska pro moderní jazyky (ECML) při Radě Evropy a Evropské komise se 26.–28. 3. 2014 uskutečnil v Praze seminář, na kterém byli pozvaní experti seznámeni s principy správného jazykového testování ve vztahu ke Společnému evropského referenčnímu rámci pro jazyky.
Autor Mgr. Kamila Sladkovská

Výuka češtiny z pohledu žáků-cizinců východoslovanského původu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem tohoto příspěvku je ukázat, že typologická klasifikace jazyků má velký význam nejen z teoretického hlediska (odhaluje rozdíly mezi jednotlivými jazyky v rámci slova, tvoření slov a zařazení do gramatických kategorií), ale má rovněž značný praktický význam ve výuce cizích jazyků, protože může ukázat zásadní rozdíly mezi češtinou a mateřským jazykem žáků-cizinců. Pozornost je věnována výuce češtiny na základních a středních školách na pozadí východoslovanských jazyků – ruštiny, ukrajinštiny a běloruštiny.
Autor Jaromíra Šindelářová

Výsledky souhrnné analýzy k postavení dalšího cizího jazyka u nás a v Evropě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výzkumný ústav pedagogický vypracoval v květnu 2010 souhrnnou analýzu k postavení dalšího cizího jazyka u nás a v Evropě. Analýza popisuje postavení dalšího cizího jazyka na českých základních školách a na školách v Evropě. Navrhuje možné řešení problematiky dalšího cizího jazyka v základním vzdělávání v České republice od školního roku 2012/2013. Tímto příspěvkem, který přehledem popisuje zjištění v rámci analýzy, uzavíráme publikování Souhrnné analýzy k postavení DCJ v rámci seriálu Další cizí jazyk u nás a v Evropě.
Autor Kamila Sladkovská
Celkem: 4