Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "RVP ZV"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "RVP ZV"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co jsme poznali a kam míříme?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Účelem tohoto článku je jednak seznámit veřejnost s první polovinou přednášky dr. Ledermana zabývající se přístupem k výuce přírodovědných předmětů ve Spojených státech a jednak porovnat americký a český přístup.
Autor Martin Rusek

Zavádění a rozšiřování CLIL na základních uměleckých školách (ZUŠ) v období 2009-2011. Studie proveditelnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek shrnuje dosavadní poznatky získané s konceptem CLIL na ZUŠ. Představuje pohled učitele základní umělecké školy z praxe a má sloužit učitelům základních uměleckých škol k úvaze nad možnostmi zavedení či rozšíření CLIL v jejich vlastní výuce a dále všem, kdo k uvedeným možnostem mohou přispět.
Autor Zdeněk Vašíček

Pojetí a cíle základního vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor se věnuje jedné z obecných kapitol RVP ZV.
Autor Jan Tupý

CLIL a Rámcové vzdělávací programy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seriálu Implementace CLILu do české školy z 5. kapitoly příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ ukazuje, jak Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) umožňuje integraci jazyka a nejazykového předmětu. Stěžejní koncept CLILu 4C´s odpovídá hlavním principům, které právě RVP ZV podporuje. Kapitola odpovídá na základní otázky: co rozumíme pod pojmem integrace a co je předmětem integrované výuky formou CLILu. Přináší náměty na propojení vzdělávacích obsahů ve školních vzdělávacích programech a v obecné rovině se zamýšlí nad tím, jak CLIL výuka přispívá k rozvoji klíčových kompetencí.
Autor Tereza Šmídová

Komentář k vybraným ustanovením školského zákona z pohledu RVP ZV a ŠVP

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Text byl zpracován pro potřeby školení v projektu Koordinátor a se souhlasem NIDV je zveřejněný i na tomto vzdělávacím portálu.
Autor Jan Tupý

Nejčastější dotazy k cizím jazykům a RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku uvádíme nejčastější dotazy k výuce cizích jazyků v základních školách.
Autor Kamila Sladkovská

Přehled změn v upraveném RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
MŠMT vydává Opatřením ministra školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, č.j. MSMT-2647/2013-210 upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, který nabývá účinnosti od 1.9.2013.
Autor MŠMT

Finanční gramotnost v RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší kapitolu Finanční gramotnost v RVP ZV z publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Čtenářská gramotnost v RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší kapitolu Čtenářská gramotnost v RVP ZV z publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Zkušenosti s tvorbou školního vzdělávacího programu v rámci projektu Kurikulum životních dovedností škol podporujících zdraví

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje tvorbě školního vzdělávacího programu tak, jak k němu přistoupila Základní škola Karviná – Hranice. Pedagogický sbor, který se na tvorbě ŠVP podílel, pracoval ve dvou směrech. Učitelé jednak promýšleli specifikaci učiva, jednak se zaměřili na práci s klíčovými kompetencemi. Ty následně porovnali s klíčovými kompetencemi uvedenými v RVP ZV. Učivo by mělo být prostředkem k získání a rozvíjení klíčových kompetencí. Škola se při tvorbě ŠVP zabývala samotnou výukou – zejména jejími cíli, obsahem a vyhodnocováním její efektivity.
Autor Bohumil Zmrzlík
Celkem: 28