Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "QR kód"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "QR kód"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

TIO a aplikace

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příběh ukazuje prospěšnost digitálních technologií a jejich využití v běžném životě. Ajťák Michal a robůtek TIO seznámí děti s výhodami některých aplikací a s pojmy jako například piktogramy a QR kód. Karetní hra „Černý Petr“ může dětem pomoci upevnit získané znalosti z příběhu a propojit je s jejich zkušenostmi. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

QR kódy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V příspěvku je popsána aktivita, která je postavena na práci s prostředkem pro sběr dat, tzv. QR kódy. Cílem aktivity je aktivizace žáků a vtažení do tématu daného předmětu. Žáci pracují s digitálními prostředky, které se dnes už běžně používají, a jsou jim tak blízké. Nedílnou součástí je rozvoj gramotností, v tomto případě především čtenářské a digitální. Při aktivitě žáci také spolupracují ve skupině, diskutují nad danou problematikou a obhajují svoje názory. Aktivita je vhodná do předmětu Výchova k občanství, Výchova ke zdraví nebo Informační a komunikační technologie. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Plickers

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis zajímavé, volně dostupné aplikace, která umožňuje jen s jedním přístrojem během pár vteřin realizovat zpětnou vazbu celé třídy na libovolnou otázku s výběrovou odpovědí (jedna správná z max. 4 variant).
Autor David Lukáš

Doporučení MŠMT k uvádění QR kódů v dokladech o vzdělání

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Vyhláška č. 3/2015 Sb., o některých dokladech o vzdělání, umožňuje nově v dokladech o dosažení stupně vzdělání uvádět tzv. Q.R. kód. Struktura údajů obsažených v QR kódu je dále uvedena v Doporučení MŠMT č.j. 10867/2016 ze dne 20. května 2016.
Autor MŠMT

Využití ICT ve výuce dějepisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek popisuje integraci digitálních technologií do hodin dějepisu. Je určen pro všechny ročníky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Prostřednictvím informačních technologií si žáci osvojují, procvičují a fixují vědomosti a dovednosti vycházející z aktuální probírané látky. Žáci se učí propojovat digitální technologie s dějepisnými vědomostmi poutavou a pro ně zajímavou formou.
Autor Mgr. Lukáš Rada

Stopovačka s QR kódy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem této aktivity je seznámit žáky s QR kódy, jejich používáním, využitím a přínosem. V průběhu této hry budou žáci nejen skenovat QR kód, ale také používat ostatní IT technologie.
Autor Bc. Miloslav Khas
Celkem: 6