Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Portálkniha"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Portálkniha"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Cvičení paměti pro každý věk

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Asi každý má někdy pocit, že čím dál víc zapomíná a paměť už není to, co bývala. Kniha nakladatelství Portál, s. r. o. Cvičení paměti pro každý věk nabízí možnost, jak si ji stále udržovat v kondici. Zahrnuje rozmanité testy, které čtenář může samostatně plnit a podle klíče zkontrolovat správnost řešení a úroveň svých znalostí. Kniha obsahuje také stručný teoretický úvod o kognitivních funkcích a návody, jak si uchovat mozek co nejdéle svěží.
Autor Jitka Suchá

Typologie osobnosti u dětí: Roman

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek nabízí praktickou ukázku z knihy Typologie osobnosti u dětí psycholožek Mikové a Stang. Kniha seznamuje s využitím typologie osobnosti MBTI nejen učitele, ale také poradenské pracovníky, ostatní profese pracující s dětmi i rodiče. Je doplněna řadou kazuistik dětí, příspěvek nabízí jednu z nich.
Autor Šárka Miková

Jak napsat a používat individuální vzdělávací program: Konstrukce IVP a nejčastější omyly

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V nakladatelství Portál, s. r. o.vyšla v roce 2011 kniha Karla Kaprálka a Zdeňka Běleckého Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Kniha přináší souhrn požadavků na funkční strukturu individuálního vzdělávacího programu (IVP) z hlediska obecné pedagogiky, závazné legislativy, teorie školského managementu i požadavků speciální pedagogiky. Je určena učitelům a ředitelům základních a speciálních škol a také studentům pedagogických fakult.
Autor Karel Kaprálek

Učíme děti ptát se a přemýšlet: Za hvězdami ... Něco o jménech a pojmech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
"Mohou být květiny také smutné?" "Proč říkáme židli "židle" a ne nějakým jiným slovem?" "Proč máš bílé vlasy?" "Kde je nekonečno?" "Kde je vlastně střed nebe?" S podobnými otázkami se určitě setkal nejen každý rodič, ale zcela jistě i každý, kdo měl kdy co dočinění s malými dětmi. V knížce Evy Zollerové se dozvíte, jak s těmito otázkami pracovat, abyste využili potenciál, který se skrývá v dětské zvídavosti, touze objevovat a porozumět a aby potřeby "ptát se", "hledat odpovědi" a "divit se" nezmizely s mladším školním věkem vašich dětí.
Autor Eva Zoller

Učíme děti ptát se a přemýšlet: Výchova k etice

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Publikace vychází z metodiky \"Filozofie pro děti\" a představuje program pro všechny, kdo pracují s dětmi předškolního a mladšího školního věku a chtějí využít potenciál přirozeného dětského údivu, zvídavosti, tázání a touhy porozumět k rozvoji kritického myšlení a prosociálního cítění dětí. Aktivity využívají běžných, přirozených situací, které lze chápat jako motivační základ pro řízené rozvíjení rozlišovacích, argumentačních a obecně vyjadřovacích dovedností dětí. Hry podporují kritické a tvořivé myšlení, zároveň však v hodnotové dimenzi (etická výchova) otevírají dětem přirozenou hravou cestou oblast logiky, etiky a poznání.
Autor Eva Zoller

Zážitkové výukové programy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek seznamuje s knihou nakladatelství Portál. Kniha samotná přináší několik praktických a důsledně propracovaných témat pro zážitkovou pedagogiku. Článek představuje část, která popisuje, komu je kniha určena, doporučení, jak s knihou pracovat a ukázku praktické lekce zážitkového programu. Zajímavé je i to, že kniha má webovou podporu.
Autor Radek Pelánek

Kresba jako nástroj poznání dítěte: Lidská postava

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší úryvek z knihy Kresba jako nástroj poznání dítěte, která se věnuje dětské kresbě a jejím využití nejen v psychologické praxi. Kniha čtenáře seznamuje s kresbou lidí, rodiny, domu, rukou atd. Jednotlivé kapitoly jsou doplněny kazuistikami a konkrétními ukázkami kreseb dětí. Kniha je vhodná pro psychology, terapeuty, vychovatele, učitele, ale i rodiče.
Autor Roseline Davido

Od výkřiku k písničce

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Především pro učitelky mateřských škol je určena publikace nakladatelství Portál, s. r. o. autora Pavla Jurkoviče Od výkřiku k písničce. Kniha je plná námětů, rad a doporučení jak rozvíjet děti prostřednictvím hudby již od útlého dětského věku.
Autor Pavel Jurkovič

Jak se žije dětem s postižením po deseti letech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak se žije dětem s postižením po deseti letech je pokračováním knihy Jak se žije dětem s postižením. Autorka Helena Chvátalová se po deseti letech vrátila ke stejným dětem a informuje nás o jejich současném životě a o tom, co se v jejich životech odehrálo. Není to vždycky veselé čtení - tři z dětí z původní knížky zemřely. I zde na konci kapitol najdeme další informace např. o organizacích, které pomáhají lidem se zdravotním postižením. Knihu vydalo, stejně jako tu předchozí, nakladatelství Portál.
Autor Helena Chvátalová

Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Nakladatelstvím Portál, s. r. o. byla v těchto dnech vydána zajímavá kniha autora Johna F. Taylora Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti. Tento rádce pro děti s ADHD a ADD objasňuje oba pojmy a poskytuje jednuduché návody a rady pro děti s touto diagnózou. Doporučení z knihy mohou žáci využít k lepšímu zvládání ADHD a jejich rodičům, vychovatelům a učitelům usnadní pochopení potíží, které tyto děti trápí.
Autor John F. Taylor
Celkem: 119