Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "PPUČ"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "PPUČ"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Obři a trpaslíci

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Základním tématem programu jsou předmatematické představy, které se promítají do činností jako: porovnání velikostí, porovnávání, třídění a řazení. Učitelka klade důraz na přesný popis a strukturu vět. Měly by se často opakovat slova určující vlastnosti předmětu v různých stupních (velký, největší). Program by měl v dětech vyvolat obdiv a úžas a také přemýšlení o tom, co je pro ně lepší – jaký život je lehčí? Ten obří, nebo ten trpasličí? Projekt podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Kateřina Filkova

Srpen ve znamení Závěrečné konference projektu PPUČ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Projekt PPUČ (Podpora práce učitelů) uspořádal 17.–18. 8. v Průhonicích svou Závěrečnou konferenci. Na ní se představilo 24 škol, které prostřednictvím autorských workshopů reflektovaly svou účast v projektu a podpořily ostatní kolegy v práci na zapojování rozvoje gramotností do výuky. Projekt podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Daniel Suchánek

Příručka „Gramotnosti v ŠVP aneb inspirace pro inovace školního vzdělávacího programu na základní škole“

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Přemýšlíte, jak ve škole naložit s gramotnostmi? Jak jim porozumět a zavést je do výuky? V rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) byla zpracována „Příručka gramotnosti v ŠVP“ (dále jen Příručka G). Jejím cílem je podělit se o zkušenosti ze škol, které se v rámci projektu na rozvoj gramotností zaměřily. Každá ze zapojených škol měla na začátku spolupráce ke gramotnostem jiný vztah. Mohli jsme tak podporovat a sledovat pedagogy na cestě za rozvojem gramotností a jejich postupné kroky zaznamenat. Cílem autorů Příručky G je inspirovat školy k práci na rozvoji gramotností a podpořit učitele sdílením zkušeností z pilotních škol. Hlavní myšlenku projektu PPUČ, která se promítá také do Příručky G, je: „Gramotnosti pro život, učíme v souvislostech“. Projekt podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Mgr. Anna Doubková

Projekt Podpora práce učitelů zve na Den gramotností (8. 9.)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Den gramotností je pro projekt Podpora práce učitelů jedním z nejvýznamnějších dnů v roce. V loňském roce projekt uspořádal online konferenci Vzdělávání v době korony díky které se mohli propojit učitelé kteří mají zájem o zapojení matematické, čtenářské nebo digitální gramotnosti do své výuky. V letošním roce přinášíme Mapu gramotností do které se můžete zapojit i vy. Projekt podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Daniel Suchánek

Školní centrum gramotností v ZŠ a MŠ Besednice

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje praxi šíření inovací ve výuce v Základní škole a Mateřské škole v Besednici, která pilotně ověřovala model školního centra gramotnosti PPUČ. Školní centra gramotností vznikala v roce 2021 jako součást projektu PPUČ, který je financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů. Projekt podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Marta Břehovská

Kolegiální sdílení učitelů ZŠ v Hradci Králové

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje praxi šíření inovací ve výuce v Základní škole Hučák v Hradci Králové, která pilotně ověřovala model školního centra gramotnosti PPUČ. Na konci článku najdete rozhovor s učiteli, kteří za vznikem centra stojí. Školní centra gramotností vznikala v roce 2021 jako součást projektu PPUČ, který je financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů. Projekt podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Petr Naske

Digitální centrum LAmeet Lanškroun

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje praxi šíření inovací ve výuce v Základní škole Aloise Jiráska v Lanškrouně, která pilotně ověřovala model školního centra gramotnosti PPUČ. Školní centra gramotností vznikala v roce 2021 jako součást projektu PPUČ, který je financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů. Projekt podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Petr Naske

Používáš sociální sítě? Popisuj a komentuj – inspirace do hodin angličtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Následující příspěvek přináší inspiraci, jak lze sociální sítě (konkrétně Instagram) využít ve výuce angličtiny (možno však přizpůsobit pro jiné cizí jazyky). Cílem příspěvku je inspirovat, jak rozvíjet digitální gramotnost, oživit výuku cizího jazyka a jak se dozvědět něco málo ze života a z oblasti zájmů svých žáků. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Zuzana Cieslarová

Cukr ti to spočítá!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita vede žáky nápaditou a hravou formou k hlubšímu porozumění tematiky výživy a zdraví (zásady zdravého stravování, vliv životních podmínek na zdraví, ...). Žáci pracují se složením potravin v propojení s digitálním prostředím (rozbor nutričních hodnot výrobku, příspěvky na sociálních sítích, ...). Název aktivity odkazuje nejen na její obsah, ale i na zapojení matematické gramotnosti. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Adam Cvik

Otevíráme ZOO!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita se snaží zpestřit výuku vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na prvním stupni ZŠ. Propojuje Tělesnou výchovu s tématem zvířata v zoologické zahradě. Cílem aktivity je intenzivně zapojit mladší žáky do výuky tělesné výchovy a připomenout jim prvky zdravého životního stylu. Aktivita propojuje digitální prostředí s reálným a je využitelná i v distanční výuce. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Adam Cvik
Celkem: 210